تدابیر ریاضت اقتصادی دولت اسلونی، مردم را به خیابان‌ها کشاند

۲۸ آبان ،

هزاران شهروند اسلونیایی در پایتخت این کشور طی تجمعی اعتراض‌آمیز مخالفت خود را با تدابیر ریاضت اقتصادی اتخاذ شده از سوی دولت ابراز کردند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، تظاهرکنندگان از دولت خواستند شرایطی را ایجاد کند که در آن امنیت شغلی و بهبود وضعیت معیشتی مردم مورد تضمین قرار گیرد.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات شعارهایی نظیر «تدابیر ریاضتی به استقراض بیشتر منجر می‌شود»، «نابرابری اجتماعی را متوقف کنید» و «فساد در اسلونی گسترش یافته» سر دادند.

اسلوونی از سال ۲۰۰۷ به اتحادیه اروپا پیوسته و از نظر فعالان کارگری این کشور، سیاست ریاضت اقتصادی به مثابه «ویروس نئو لیبرالی» است که سراسر اورپا را بیمار کرده است.

از سوی دیگر، شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک نیز شاهد تجمع اعتراضی شهروندان خود به سیاست‌های ریاضتی دولت بود.

حدود ۱۰ هزار تن از شهروندان پراگ، به دعوت سندیکاهای کارگری و بعضی نهاد های مدنی در تظاهرات اعتراضی خواهان استعفای پیتر نکاس، نخست وزیر راست میانه این کشور شدند.

کیلومترها دورتر، پلیس‌های اسپانیایی در شهر مادرید در اعتراض به کاهش حقوق خود تظاهرات کردند. این تجمع با حضور ۵۰۰۰ مامور پلیس برگزار شد. آنها در اعتراض به کم شدن حقوق و مزایای شغلی خود نظیر خدمات درمانی و آموزشی، در میدان مرکزی شهر مادرید جمع شده بودند. این تجمع سه روز پس از اعتصاب عمومی اسپانیا در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی انجام شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.