تداخل کاری، خطری که حوزه سلامت را تهدید می کند

۱۰اردیبهشت،

ژ خطری که حوزه سلامت را تهدید می کند تداخل کاری است، اشخاص باید براساس چارچوب وظایف خود را انجام دهند و در رشته های دیگر دخالت نکنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی اصغر پیوندی، رییس سازمان نظام پزشکی استان تهران در دوازدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران گفت: به دلیل گسترش روز افزون علوم پزشکی اگر خود را با این علوم تطبیق ندهیم از این علوم دور خواهیم ماند. سالیانه در دنیا بالغ بر ۳۰ هزار مجله پژوهشی و ۳۰ میلیون مقاله در حوزه سلامت به چاپ می رسد.

وی افزود: برگزاری چنین همایش هایی سبب می شود که خود را شرایط و علم جدید تطبیق دهیم و از گردانه رقابت خارج نشویم. هم اکنون ۱۶۸ انجمن علمی تخصصی داریم که با برگزاری کنگره های علمی خود را به سطحی شایسته می رسانند.

پیوندی تصریح کرد: حوزه سلامت یک حوزه تک رشته ای نیست و تمام رشته ها در این حوزه نقش دارند، تمام این رشته ها به کمک عوامل اجتماعی باید دست به دست هم داده  تا به اهداف حوزه سلامت دست پیدا کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی استان تهران اظهار کرد: متاسفانه در بیرون از حوزه سلامت بازار بسیار آشفته است، برای خطاهای جزئی که در هر رشته ای ممکن است اتفاق بیفتد جنجال های زیادی در رسانه ها اتفاق می افتد و زحمات همکاران را که بدون چشم داشت بوده را زیر سوال می برند.

وی ادامه داد: خطری که حوزه سلامت را تهدید می کند تداخل کاری است، اگر بر اساس چارچوب و وظایفی که مشخص شده است در رشته های دیگر دخالت نکنند مشکلی نیز بروز نخواهد کرد. اگر یک نفر از جامعه پزشکی با اعمال و رفتار خود جامعه پزشکی را زیر سوال ببرد در حقیقت جایگاه پزشکی و هویت پزشکی را زیر سوال برده است./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.