تداوم اجرای طرح شکوفایی عشق با آموزش ۱۸ هزار زوج در تهران

اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر اداره کل امور بانوان شهرداری تهران از تداوم طرح شکوفائی عشق و آموزش ۱۸ هزار زوج و این طرح خبر داد.

معدنی پور در گفتگو با خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشیرع این خبر اظهار داشت:  طرح شکوفائی عشق، طرحی آموزشی ترویجی است که به منظور  آموزش و توانمند سازی زوج های جوان در راستای زندگی خانوادگی با هدف یکپارچه سازی و هدفمند ساختن ارائه تسهیلات و خدمات شهرداری تهران برای زوج های جوان طراحی و در حال اجراست.
 
 وی تصریح کرد: این طرح که به عنوان یکی از زیر مجموعه های برنامه تحکیم بنیان خانواده شامل طرح های گوهر رحمت، شکوفائی عشق، خانواده کار آمد پایدار، غنچه های شهر، زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از طلاق  در شهرداری تهران شناخته می گردد کار خود را اداره کل امور بانوان از سال ۹۰ و با مطالعات و جلسات کارشناسی در مورد سبب شناسی طلاق و مخاطرات زوج های جوان در یک سال اول زدگی مشترک آغاز نموده است.
 
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران گفت: هدف از اجرای طرح ترویج الگوهای خانواده و زندگی خانوادگی مبتنی بر آموزه های دینی در بین زوج های جوان،  آموزش شیوه همسر داری، ترویج اخلاق و احکام زندگی خانوادگی و مناسبات همسری و نیز ارتقاء دانش، آموزش و توانمند سازی در زمینه آداب و مهارت های مدیریت زندگی خانوادگی و … است.
 
 معدنی پور گروه هدف این طرح را زوج های جوان با مدت ازدواج کمتر از یک سال و خانواده ای نوبنیاد که از زمان زندگی مشترک آنان ۵ سال نگذشته دانست و افزود: این طرح با اجرای ۶ رویکرد ترویج،فرهنگ سازی، ظرفیت سازی، توانمند سازی، هم افزایی و شبکه سازی در حال اجراست.
 
 وی تصریح کرد:  این برنامه در سال ۹۲ با برگزاری  ۱۳۲ کارگاه آموزشی متمرکز در ۶ سر فصل از طریق مناطق ۲۲ گانه و بر اساس نیاز سنجی انجام شده صورت پذیرفته که بر این اساس از هر منطقه ۳۰۰ (۱۵۰ زوج)  و در مجموع ۶۶۰۰ نفر ( ۳۳۰۰ زوج) از مناطق ۲۲ گانه با مدت ازدواج کمتر از سه سال تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در پایان با اشاره به برگزاری ۱۱۰ کارگاه آموزشی  غیر متمرکز در سطح محلات تا پایان شهریور ماه خاطر نشان کرد:  تاکنون بیش از ۹۰ کارگاه برگزار شده و برگزاری  ۵۰ کارگاه آموزشی ویژه والدین زوج و زوجه تحت پوشش بانک اطلاعاتی توسط دبیر خانه های هادی مستقر در مناطق ۵٫۳٫۷۱٫۱۴ و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران از دیگر برنامه های معاونت زنان تا پایان شهریور ماه خواهد بود./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.