تداوم سقوط قیمت طلا و سکه

۲۶فروردین۱۳،

تداوم سقوط قیمت طلا و سکه | چاپ |
دوشنبه ۲۶ فروردین ساعت ۱۰:۵۷

بینا- رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از تداوم کاهش قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه خبر داد و گفت: قطعا بازار داخلی از بازار جهانی تاثیر خواهد پذیرفت.
به گزارش بینا، محمد کشتی آرای به مهر گفت: قیمت جهانی طلا که در روز شنبه با بیش از ۱۰۰ دلار کاهش نسبت به شنبه ماقبل به یکهزار و ۴۷۸ دلار رسیده بود، در روز جاری(دوشنبه) نیز با کاهش بیش از ۳۰ دلاری مواجه شده است. در حال حاضر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی یکهزار و ۴۴۴ دلار است.
وی با بیان اینکه قیمت سکه و طلا در بازار داخلی در پی کاهش قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه کاهش یافته بود، افزود: با ادامه روند کاهش قیمت جهانی طلا در روز جاری، قطعا بازار داخلی نیز از بازار جهانی تاثیر خواهد پذیرفت.
به گفته وی، کاهش قیمت طلا در بازار جهانی به سبب افزایش ارزش دلار در بازارهای مالی و فروش بخشی از ذخایر طلا توسط یک بانک قبرسی بوده است.
شنبه هفته جاری قیمت هر قطعه سکه تمام طرح تازه از یک میلیون و ۳۹۰ به یک میلیون ۳۵۰ هزار تومان، طرح قدیم از یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان به یک میلیون و ۳۱۰ هزار تومان، نیم سکه از ۷۱۰ به ۶۹۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۱۳۴ به ۱۳۰ هزار تومان کاهش یافته بود.
فعالان بازار می‌گویند قیمت سکه و طلا از ظهر امروز دوشنبه به احتمال بسیار با کاهش مجدد مواجه خواهند شد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.