تدریس و تدوین فقه با دید حکومتی از ضرورت‌های حوزه است

دوشنبه ۲۶ تیر – ۱۱:۳۱:۳۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- امام جمعه خوی با تاکید بر تدوین تئوری مبانی بیداری‌های اسلامی از سوی حوزه گفت: پشتیبانی فکری بیداری‌های اسلامی از جمله ضرورتهای اجتناب ناپذیر حوزه‌های علمیه شیعه است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌  حجت‌الاسلام والمسلمین شکوری در اجلاس افتتاحیه کلاسهای تابستانی طلاب استان آذربایجان غربی که با حضور استاندار، ائمه جمعه ،علمای منطقه، اساتید حوزه و جمعی از مسئولان استان در شهر چالدران برگزار شد، طی سخنانی توسعه کمی و کیفی، تخصصی شدن نوع علوم، راه‌اندازی و توسعه حوزه‌های خواهران در سطح کشور، پذیرش طلاب از سایر کشورهای جهان، ساماندهی و توسعه حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها را از جمله عملکردهای موفق حوزه علمیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.
امام جمعه خوی در ادامه سخنان خود با اشاره به نیازمندیهای حوزه علمیه شیعه در عصر حاضر، شناخت مقتضیات زمان، تبلیغ جهانی دین با بهره گیری از ابزار کارآمد، توجه جدی به موضوع جهانی شدن، تهاجم به پایگاههای فکری و فرهنگی استکبار، تدریس و تدوین فقه با دید حکومتی و پشتیبانی فکری بیداری اسلامی را از جمله ضرورت‌های اجتناب ناپذیر حوزه‌های علمیه شیعه عنوان کرد.
نائب رییس شورای عالی مدیریت حوزه علمیه استان آذربایجان غربی، حل مشکلات آموزشی، مدیریتی و مالی حوزه‌ها، سرکشی به مدارس علمیه شهرستانها، تبادل نظر در ارتباط با ارتقاء سطح علمی مدارس علمیه، بحث در زمینه نیازمندیهای فرهنگی و تبلیغی استان را از جمله فعالیت‌های شورای استان در عنوان کرد.
وی در بخش پایانی سخنان خود خطاب به طلاب گفت :شما به دلیل نیازهای شدید جامعه فرصت زیادی برای ادامه تحصیل در حوزه ها همانند قبل از پیروزی انقلاب ندارید لذا به قول مقام معظم رهبری در فراگیری دانش باید از راههای میانبر استفاده کنید.
حجت‌الاسلام والمسلمین شکوری اخلاص، فراغت بال، خوب گوش دادن در کلاس ، نوشتن مطالب علمی، پرسیدن و مباحثه کردن را از جمله رموز موفقیت طلاب در فراگیری دانش یاد کرد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۱۳۱۳۵۰۱۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.