تدوین بیش از ۱۴۰۰ برنامه برای سازمانهای زیر مجموعه

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبرداد:

معاون برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تمام فعالیتهای سازمانهای زیر مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب برنامه راهبردی تدوین شده و بدین منظور بیش از ۱۴۰۰ فعالیت را تعریف کرده ایم.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، سید رضا فاطمی امین با اشاره به تنوع موضوعات افزود : اینکار از سال گذشته در حوزه صنعت ، معدن و تجارت که حدود ۴۰ درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل می شود،  آغاز شد و اکنون به مراحل خوبی رسیده است.
وی با اشاره به ویژگی خاص برنامه راهبردی اضافه کرد : چالشی که همیشه وجود دارد این است که برنامه ها تهیه و بعد به فراموشی سپرده می شود اما ویژگی خاصی را ما در این سیستم اجرا کردیم وآن برنامه ریزی همزمان با اجراست و قسمتهایی که قطعیت پیدا می کند اجرایش نیزآغاز می شود و این به برنامه بازخورد می دهد.
فاطمی امین تصریح کرد : اولین گام در رسیدن به برنامه ها، برنامه ریزی است تا بدانیم مثلا در ۱۴۰۴ که افق برنامه چشم انداز است چه صادراتی را در برنامه داریم و واردات ما در چه حوزه هایی است و نقش ما در دنیا چگونه تعریف می شود و چه سرمایه گذاریهایی در کشورباید صورت بگیرد.
وی یکی از راهبردهای مهم وزارت صنعت ، معدن و تجارت را فرآیند سرمایه گذاری دانست و افزود : در دفتر برنامه ریزی با ایجاد دالان سرمایه گذاری و در واقع پنجره واحد صنعت ، معدن و تجارت۱۵۰۰ فرصت سرمایه گذاری را مشخص کردیم  که ازبین اینها ۱۳۰۰موضوع بدون اولویت و ۲۰۰ موضوع  اولویت داراست.
فاطمی امین تصریح کرد : پیش از این تعیین اولویت ۲ تا ۳ ماه طول می کشید و الان در عرض ۳ ثانیه انجام می شود.
وی با اشاره به راه اندازی وبگاه بهین یاب افزود : می خواهیم تمام اطلاعات و خدماتی که مربوط به فعالان صنعت ، معدن و تجارت در این وبگاه یکپارچه کنیم و با الکترونیکی کردن فرایندها در واقع به نوعی محیط کسب و کار را بهبود دهیم.
به گفته این مقام مسوول ما در غالب رشته های تولید به حد اشباع رسیده ایم و آن چیزی که رشد اقتصادی ما را تضمین می کند ارزش افزوده و تولید کالاها با فناوری بالاست و به این دلیل وزارت صنعت ، معدن و تجارت حوزه فناوری متمرکز شده است.
وی ادامه داد:  در این حوزه راهبردهای زیادی وجود دارد و برای تجاری سازی هم سر فصل ویژه ای باز کردیم به ویژه در صنایعی که انتخاب کرده ایم به عنوان راهبردهای آتی در صنایع الکترونیکی و الکتریکی حمایتهای ویژه ای انجام می دهیم.
وی تاکید کرد: اگر تجاری سازی حمایت شود کششی برای فناوری ایجاد می شود و این موضوع جزو اولویتهای ماست وازطریق بهین یاب تقاضاها را دریافت می کنیم./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.