تدوین دستورالعمل اجرایی پرداخت “تسهیلات” بانک تجارت تا پایان سال

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی خبر داد:

عضو هیات مدیره و معاون منابع انسانی و برنامه‌ریزی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: پرداخت تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات معدنی بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه‌ میان این صندوق، ایمیدرو و بانک تجارت از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مهرداد احمدشعربافی با تاکید بر این که به دلیل فرصت اندک باقی‌مانده تا پایان سال، هم‌اکنون در حال آماده‌سازی پیش‌نیازها و تدوین دستورالعمل اجرایی این تفاهم‌نامه هستیم، افزود: این دستورالعمل باید با کار مشترک بانک تجارت، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی و ایمیدرو تدوین و مشخص شود که بطور مثال ماشین آلات دست دوم باید به چه شکلی قیمت‌گذاری شود.

وی ادامه داد: با این دستورالعمل، نحوه پرداخت و یا شیوه مراجعه به شعب بانک‌ها و همچنین صندوق مشخص خواهد شد. همچنین واجدان شرایط دریافت این تسهیلات از چگونگی روند کار آگاه شده و متوجه خواهند شد که کار را باید از کجا آغاز کنند.

شعربافی با تاکید بر این که این دستورالعمل تا پایان امسال مشخص خواهد شد، تصریح کرد: براین اساس از ابتدای سال آینده پرداخت‌ها از سوی بانک تجارت انجام خواهد شد و در این راستا به معدنکاران و پیمانکاران معدنی توصیه می‌شود که پیش‌نیازهای قانونی را برای دریافت این تسهیلات آماده کنند.

معاون منابع انسانی و برنامه‌ریزی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی در تشریح این پیش‌نیازها اظهار کرد: مفاصا حساب مالیاتی، عدم سوء سابقه بانکی و یا رفع آن‌، نداشتن چک برگشتی و‌… از پیش‌نیازهای دریافت این تسهیلات است که متقاضیان می‌توانند با آماده‌سازی آنها به محض ارائه فراخوان از تسهیلات پیش‌بینی شده استفاده کنند.

وی در ادامه در خصوص راهکارهای پیش‌بینی شده این صندوق با هدف تسریع امور نیز گفت: در این طرح‌ها صدور بیمه نامه به صندوق واگذار شده و با تضامین صندوق، متقاضیان می‌توانند نسبت به دریافت وام اقدام کنند، صندوق باید کارهای کارشناسی انجام دهد براین اساس برای این که از قابلیت‌های موجود استفاده شود، در نظر داریم که از کارشناسان ممتاز و رتبه یک سازمان نظام مهندسی معدن استفاده کنیم.

شعربافی افزود: بر این اساس، امضای تفاهم نامه‌ای را با سازمان نظام مهندسی در دستور کار داریم که ظرف هفته آینده به نتیجه نهایی رسانده و ابلاغ می‌کنیم که به دنبال آن، متقاضیان می‌توانند به کارشناسان تایید شده سازمان نظام مهندسی مراجعه کرده و کارهای پذیرش و کارشناسی را انجام دهند که این روند تا حدود زیادی سرعت کارها را بهبود خواهد بخشید.

عضو هیات مدیره و معاون منابع انسانی و برنامه‌ریزی صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی با تاکید بر این که اجرای این تفاهم‌نامه مراجعات رفت و برگشت به صندوق را به حداقل خواهد رساند، تصریح کرد: امیدواریم این کار در کنار اقدامات قبلی منجر به تسهیل امور معدنکاران و پیمانکاران معدنی که نیازمند نوسازی ماشین آلات خود می باشند، شده و شاهد توسعه بخش معدن بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده باشیم.

شعربافی در خصوص برنامه‌های در دست اجرای این صندوق نیز گفت: در حال حاضر منابعی در اختیار داریم که به تقاضاهای معدنکاران که دارای پروانه بهره‌برداری می باشند پاسخ خواهد داد و در این راستا از منابع بانک ملت استفاده خواهیم کرد. ضمن آن که ایمیدرو و صندوق به دنبال این می باشند تا با امضای تفاهم‌نامه‌های جدید با موسسات مالی و اعتباری و همچنین بانک صنعت و معدن بخشی از نیاز معدنکاران را برطرف کنند.

وی همچنین اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های جدید ایمیدرو تغییراتی در روش‌های صدور ضمانت نامه توسط صندوق چه از لحاظ یارانه و اولویت‌های مواد معدنی ایجاد شده که معدنکاران متقاضی دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به صندوق و واحد پذیرش اقدامات لازم برای دریافت تسهیلات پیش‌بینی شده را انجام دهند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.