تدوین برنامه سبد غذای مطلوب برای ۱۴ گروه سنی/نظام ارجاع اصلاحی ترین برنامه پزشک خانواده است

شنبه ۱۳م آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: برنامه سبد غذای مطلوب برای ایرانی ها در ۱۴ گروه سنی تدوین شده و منتظر ابلاغ وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر علیرضا مصداقی نیا اظهار داشت: این سبد غذایی برای ۱۴ گروه سنی تدوین شده و توقع ما از شما رسانه ها که همیشه یاور نظام سلامت میباشید این است که در اجرای این برنامه هم کمک حال ما باشید.
 
وی افزود: تدوین سند سالمندان، سند استاندارد سازی طرح های کلان کشور، آیین نامه اجرایی ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی و آشامیدنی و بهداشتی از برنامه های دیگر معاونت بهداشت است که در حال اجراست.
 
وی پزشک خانواده و نظام ارجاع را اساسی ترین برنامه اصلاحی نظام سلامت کشور اعلام نمود و گفت: در کشور ما برنامه های توسعه ای بسیاری اجرا شده است ولی حق اینست که بگوییم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع اصلاحی ترین برنامه پزشک خانواده است.
 
وی تدوین نقشه های علمی سلامت و نقشه تحولی نظام سلامت کشور را از بزرگترین کارهای وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دوره اخیر مدیریت این وزارتخانه دانست و گفت: تشکیل جلسات متعدد شورای عالی سلامت و مصوبات بسیار خوب این شورا نیز از برنامه های خوب دیگر حوزه سلامت بوده است که در چند سال اخیر انجام شده است./ع


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.