تدوین قانون اساسی جدید تونس تا ۲۳ اکتبر کاری مشکل است

به گزارش ایرنا، ‘سمیر دیلو’ روز جمعه در گفت وگو با رادیو ‘شمس اف ام’ تونس افزود: بر این اساس احتمال برگزاری انتخابات پارلمانی تونس در ماه ژوئن ۲۰۲۴ بیشتر شده است.

وی درعین حال تاکید کرد که دولت تونس تلاش می کند تا انتخابات در فصل بهار سال ۲۰۲۴ برگزار شود، اما مشروط بر اینکه تدوین و تصویب قانون اساسی جدید در مجلس موسسان پایان یابد.

وزیر حقوق بشر تونس گفت که برخی طرف های آشنا به روند تدوین قانون اساسی در مجلس موسسان به دولت تاکید کرده اند که بعید است این قانون در زمان اعلام شده قبلی یعنی ۲۳ اکتبر تصویب نهایی شود.

سمیر دیلو گفت که به نظر می رسد قانون اساسی جدید تونس تا اواسط ماه فوریه یا اوایل ماه مارس ۲۰۲۴ تدوین و تصویب شود.

برخی طرف های سیاسی به ویژه مخالفان دولت کنونی تونس اعلام کرده اند که دولت موقت تنها باید تا ۲۳ اکتبر آینده بر سرکار باشد و بعداز آن فاقد مشروعیت است.

پیشتر گفته شده بود که مجلس ملی موسسان تونس قانون اساسی جدید تونس را تا ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ تدوین و تصویب می کند و انتخابات پارلمانی این کشور نیز اواسط ماه مارس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

‘مصطفی بن جعفر’ رییس مجلس موسسان تونس اعلام کرده است که کار تدوین و تصویب قانون اساسی جدید تونس تا ۲۳ اکتبر ۲۰۱۲ پایان می یابد.

‘حمادی الجبالی’ نخست وزیر تونس نیز قبلا گفته است که انتخابات مجلس تونس در ماه مارس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و حتی ‘لطفی زیتون’ مشاور سیاسی او بر تاریخ دقیق ۲۰ ماه مارس – مصادف با روز استقلال تونس – تاکید کرده است.

خاورم**۱۳۲۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۸۷۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.