ترابی: آیندگان بدون ترس از حبس و حصر راجع به قدرتمندان گذشته قضاوت می​کنند/ دلخوش:با موی سیاه وارد مجلس و با موی سفید خارج می​شوم

به گزارش خبرآنلاین، ترابی خطاب به نمایندگانی که در دور بعد هستند یا نیستند گفت: خوشحال نباشید زیرا به قول دکتر شریعتی دنیا بی‌ارزش‌تر از آن است که به دست آوردنی مرا خوشحال سازد و من فقیرتر از آن که از دست دادنی مرا ناراحت کند. مدعیان اخلاق بگویند مفهوم سیاست ما عین دیانت ماست چیست؟ آیا منتهی دینداری، اخلاق نیست، پس اگر سیاستمداری بداخلاق باشد، سکولار است. حال قضاوت کنید آیا بداخلاقان سیاسی سکولارند یا آنان که اخلاق را منش سیاسی خود قرار داده‌اند؟

وی یادآور شد: در هر دوره مجلس بین ۷۰ تا ۸۰ درصد نمایندگان حذف می‌شوند آیا این اشکال مجلس و ساختار انتخابات است یا مردم و شناخت آنها و یا چیز دیگری؟ به نظر می‌رسد عقلای قوم باید به این مهم بیشتر بیندیشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم خطاب به کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در کنار فرهنگ انسان‌ساز انقلاب، ادبیات دیگری توسط رقبای سیاسی به منظور حذف رقیب از صحنه قدرت به وجود آمد که لغات را به میل خود تعریف و در سخنرانی‌ها و رسانه‌ها گسترش می‌دادند. از اینجا بود که ادبیات حذف به وجود آمد و ما شاهد شکل‌گیری لغاتی مانند متدین ـ مرتجع، معتدل ـ لیبرال، ایران‌دوست ـ واداده، مخالف من ـ مخالف نظام، اصلاح‌طلب ـ فتنه‌گر، طرفداران دولت ـ منحرف و شبیه به این بودیم.

وی با بیان این که تاریخ برای شناخت آیندگان از شرایط امروز است گفت: تاریخ برای آن است که آیندگان بدون ترس از حبس و حصر بتوانند راجع به قدرتمندان گذشته قضاوت کنند. همانطور که ما امروز می‌کنیم؛ پس بدانیم اگر امروز برخی نمی‌توانند در مورد ما قضاوت کنند ولی از قضاوت آیندگان در امان نیستیم.

ترابی خطاب به نمایندگان و مسولان ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری برای آن نیست که مسولان آن را در سخنرانی‌های استانی با مردمی سلحشور، خط شکن در جبهه‌ها، رتبه برتر در انتخابات بنامند اما در زمان توزیع اعتبارات از آخر اول باشد! پس این همه شعار عدالت برای چیست؟

عضو کمیسیون اجتماعی با تبریک به نماینده حوزه انتخابیه خود در مجلس نهم تاکید کرد: اگر دستگاه ها به دلیل اصلاح‌طلبی در زمان بنده کم توجهی کردند حداقل به وی که اصولگرا و از خودشان است رحم کنند.

محمدکاظم دلخوش نماینده صومعه‌سرا هم در نطق خود گفت: نمایندگی مجلس، خدمتگزاری به ملت است و نمایندگان این توفیق را باید لطف خداوند دانسته و در این راه از گفتار و کرداری که سبب فرسایش نظام و برافروختن چالش‌های جناحی می‌شود، دوری کنند.

وی افزود: استقلال نمایندگان، شخصیت متین و استوار، دور نشدن از سطح زندگی متوسط، زدودن فقر از مناطق محروم، الگو قرار دادن بزرگان دینی، داشتن انضباط حضور در کمسیون‌ها و صحن علنی مجلس مورد انتظار موکلان آنهاست.

وی شرح کاملی از خدمات خود برای مردم حوزه انتخابیه​اش در دوره نمایندگی​ ارائه کرد و گفت: با موی سیاه وارد مجلس شده و با موی سفید آن را ترک می‌کنم. اما خوشحالم که حداقل منطقه‌ای آباد و جوان را به مردم عزیز منطقه تحویل می‌دهم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.