ترامپ بالاخره در یک انتخابات باخت

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل برای اولین بار در رقابت با دونالد ترامپ توانست در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان پیروز شود.

ترامپ بالاخره در یک انتخابات باخت

به گزارش ممتاز نیوز، نیکی هیلی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این حزب در واشنگتن دی سی از ترامپ پیشی گرفت، تا اولین پیروزی او ثبت شود.

براساس گزارش القدس العربی، بر اساس تمام گزارش‌های حوزه رای‌گیری هیلی ۱۲۷۴ رای در مقایسه با ۶۷۶ رای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا کسب کرد. پیروزی سفیر سابق در سازمان ملل متحد برای ائلین بار پس از رای گیری در شش ایالت باعث شد تا او رقابت برای نمایندگی از حزب جمهوری‌خواه برای نامزدی را آغاز کند. این یک پیروزی بسیار مورد نیاز برای هیلی است که نشان دهد می‌تواند در جایی از ترامپ پیشی بگیرد، اما هنوز راه زیادی در پیش دارد.

او متعهد شد که حداقل تا سوپر سه‌شنبه این هفته که بیش از ده ایالت در انتخابات شرکت خواهند کرد، در رقابت باقی بماند. اما او نتوانست هیچ یک از ایالت‌های رای گیری اولیه در ژانویه و فوریه را برنده شود.

با این وجود بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حدود ۴۲ درصد از رای دهندگانی که در انتخابات مقدماتی جمهوریخواهان شرکت کردند، گفتند که اگر ترامپ در دادگاه مجرم شناخته شوند، برای خدمت کردن مناسب نخواهد بود. از سویی دیگر آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی نیویورک تایمز و سیه‌نا که چندی پیش منتشر شد نشان داد که ۴۸ درصد از رای دهندگان آمریکایی از ترامپ و ۴۳ درصد آنها از جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/


جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.