ترامپ بهانه آورد!

دونالد ترامپ که اوضاع انتخابات را مطابق میل نمی‌بیند، از کاخ سفید برای مردم صحبت کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقابل دوربین‌ها در کاخ سفید گفت: اگر فقط آرای قانونی شمرده شوند، ما پیروزیم.

بر خلاف اظهارات ترامپ مقام‌های ایالتی که مسئول برگزاری انتخابات هستند می‌گویند هیچ شاهدی از تحویل آرای “غیرقانونی” در انتخابات مشاهده نشده است.

ترامپ می‌گوید آرای پستی در حال شمارش «غیرقانونی» است و آرایی است که «دیر» رسیده است!

ترامپ هم‌چنین گفت: پیش بینی می‌شد که یک موج آبی (دموکرات‌ها) در انتخابات اتفاق بیافتد اما در واقع یک موج قرمز (جمهوری‌خواهان) رخ داد.

پیشتر پسر او دونالد ترامپ جونیور از پدرش خواسته بود “وارد جنگی تمام عیار بر سر این انتخابات” شود.

به گزارش بی.بی.سی رئیس جمهور آمریکا در مورد انتخابات کنگره که آن هم سه‌شنبه انجام شد، گفت: “زنان جمهوری خواه بیشتری به کنگره راه یافتند که بیش از هر سال دیگری در گذشته بود.”

او سپس افزود که جمهوری خواهان تبدیل به “حزب کارگران آمریکا شده‌اند.”

ترامپ همزمان با اشاره به انتخابات سنا و مجلس نمایندگان گفت بر خلاف ادعای دموکرات‌ها که منتظر تسخیر مجلس سنا بودند، «ما توانستیم موفق شویم و علاوه بر حفظ سنا نمایندگان جدیدی به مجلس نمایندگان فرستادیم».

وی هم‌چنین نظرسنجی رسانه‌ها را مداخله در انتخابات خواند و با ادعای تقلب دموکرات‌ها در انتخابات گفت: آنها از مدت‌ها پیش برای این کار برنامه داشتند.

او که در چندین ایالت علیه شمارش آرا شکایت کرده، شواهدی برای ادعای خود طرح نکرد اما آرای پستی را که دموکرات‌ها بیشتر از آن استفاده کردند “زمینه ساز تقلب گسترده به نفع جو بایدن” دانست.

ترامپ مدعی شد، در چند ایالت از جمله میشیگان و جورجیا ناظران حزب جمهوری خواه اجازه حضور در مکان شمارش آرا را نداشته‌اند یا محدودیت‌های فراوانی برای آنها ایجاد شد.

وی ادامه داد: ما ۷۰۰ هزار رای در پنسیلوانیا پیش بودیم ولی اکنون می‌گویند ما ۹۰ هزار جلو هستیم و همینطور برگه می‌آورند. در جورجیا هم من با اختلاف زیاد پیروز شدم و ۳۰۰ هزار رای جلو بودم اما ناگهان عقب افتادم. در میشیگان ما خیلی پیش بودیم و در ویسکانسین هم همینطور. در همه موارد آرای‌ ما را کم کردند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.