تردمیل سلامتی شما را همیشه تضمین نمیکند

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

اصولا هر حرکت تمرینی که بدون آمادگی جسمانی پیشی (مانند مواردی که پیشتر ذکر شد) و با شدت بسیار در مدت وقت کم انجام گیرد، سبب بروز آسیب ورزشی می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ تردمیل(treadmill) ابزاری ورزشی است که برای در جای راه رفتن، دوی آهسته و دوی سریع ساخته شده است. یعنی کارهایی که ما می توانیم iبه خوبی انجام دهیم، اما در اکثر اوقات برای انجام دادن آن ها iبه اندازه کافی انگیزه نداریم.

به‌دلیل فشاری که در هنگام دویدن یا پیاده‌روی iبه پاها وارد می‌شود اشخاصی که پایشان آسیب دیده است یا مفاصل آنها خشک است، ورم داردیا درد می‌کند نباید بر روی تردمیل پیاده‌روی کنند. بنابراین تردمیل برای همهی اشخاص دیگر مناسب است.

یکی از مشکلات و خطرهایی که در کار با تردمیل وجود دارد، آسیب عضلات اندام تحتانی iبه ویژه در ناحیه ران و پشت ران و ساق پاست. این موضوع نیز iبه سبب کار کشیدن بسیار از این گروه از عضلات در هنگام کار با تردمیل است چون در هنگام کار با تردمیل، مسافت پیموده شده از نظر ظاهری مخفی می‌ماند

از خطرهای تردمیل می توانیم iبه استفاده از انواع شیب دار آن اشاره کنیم. کسانی که از انواع شیب دار آن iبه صورت نامناسبی استفاده می کنند، هم iبه آسیب مفاصلی چون زانو، مفصل لگن و مچ پا دامن می زنند و هم iبه طور ناخودآگاه شدت ورزش را بیشتر می کنند و خود را در صورت وجود عوامل خطر بیماری های قلبی، در معرض ابتلا iبه این گونه بیماری ها قرار می دهند.

نکته:هنگامی که شیب یا سرعت تردمیل مناسب نباشد، ممکن است با فشار بر دستگاه قلبی عروقی، سبب بروز عوارض قلبی مانند اختلال خون‌رسانی iبه قلب و حتی سکته قلبی شود که این عوارض، کم ملاحظه نمی‌شود. همچنین سرعت بسیار نامناسب با وضعیت آمادگی جسمانی فردِ استفاده‌کننده، سبب زمین خوردن و یا بدتر شدن وضعیت بیماری قلبی او می‌شود./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.