ترس از کاهش”ساخت چین”

سه شنبه ۹ خرداد – ۱۲:۰۲:۰۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

صعود در شاخص ها:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- اظهار نظر چین در خصوص تلاش های این کشور برای تقویت زیربناهای اقتصادی و صادرات موجب شد تا شاخص های معاملاتی آسیا با روند افزایشی همراه باشند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، این اظهار نظر پس از اعلام موسسه مودی در خصوص آینده اقتصادی چین روی داد.
دیروز نخست وزیر چین در پاسخ به این اظهار نظر مودی در خصوص کاهش میزان صادرات چین و بالتبع کاهش رتبه اعتباری این کشور در آینده اعلام کرد، این کشور تمام تلاش خود را برای مقابله با بحران اروپا و اوضاع نا به سامان اقتصادی اسپانیا اعمال می کند.
این خبر موجب شد تا در بازار امروز، نیکی ژاپن با رشد ۰٫۴درصدی رو به رو شود و شاخص بورس هنگ کنگ ۰٫۷ درصد شد کرد در حالی که شاخص شانگهای چین ۱٫۰۴ درصد مثبت شد.
در این بین، در معاملات دیروز بازار اروپا، شاخص ها غالبا با افت همراه شدند و ورشکستگی بانک های اسپانیایی تأثیر زیادی بر شاخص ها بر جای گذاشت.
در این بازارها پس از افزایش شاخص های معدنی و نفتی، وزنه کاهش شاخص بانک ها سنگین تر شد و موجب شد با افت این شاخص ها، اغلب بازارهای اروپایی نزولی شوند.
دراین بازار، تنها شاخص فوتسی لندن ۰٫۰۹ درصد رشد کرد در حالی که کک فرانسه ۰٫۱ درصد منفی شد و داکس آلمان ۰٫۲ درصد سقوط کرد.
در بازارهای کالایی، قیمت طلا با رشد ۱٫۰۳ درصدی به هر اونس ۱۵۷۶ دلار رسید و قیمت نفت سبک آمریکا با رشد ۰٫۷ درصدی به هر بشکه ۹۱ دلار معامله شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۲۹۱۲۰۲۰۶۷۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.