ترشیجات برای این اشخاص ممنوع است!

فروردین ۱۴۰۳

یکی از متداول‌ترین توصیه‌ها برای پیشگیری از چاقی مصرف نکردن ترشی‌جات است اما مواد غذایی ترش خواص بسیاری نیز برای برخی از اشخاص دارد.

احمد ساعدی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار علمی ممتاز نیوز، گفت: انواع و اقسام ترشی جات با ترکیب مواد مختلف ساخته می‌شوند که همگی غذا خوردن را دلپذیرتر از آن چه که هست می کند .  در ترشی، طعم‌های مختلفی همچون: کلم، هویج، شلغم، فلفل، سیر، سیب‌زمینی و بسیاری از سبزی‌های دیگر وجود دارد.

وی افزود: مصرف ترشی سبب افزایش اشتها می‌شود که در نهایت چاقی را به دنبال دارد.

وی در ادامه گفت: زمانی که حجم زیادی از غذا که حاوی نشاسته، قند و چربی است  وارد بدن می‌شود و بدن  را به مرور زمان چاق می‌کند که چاقی راه را برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هموار می‌سازد.

وی اذعان داشت: سنگینی بعد از پرخوری و ناراحتی‌های معده که ایجاد می‌شود اگر ادامه‌دار شود در طولانی‌مدت به بیماری مزمن نیز تبدیل می‌گردد.

وی گفت: ترشیجات به طول کل مضر نیست چرا که از انواع میوه‌ها و سبزیجات تشکیل شده است که علاوه بر خواص فوق‌العاده میوه و سبزی حاوی فیبر نیز می باشند.

وی خاطر نشان کرد: فیبرها از منابع غذایی بسیار مفید می باشند که عمل سوخت و ساز بدن را بهتر کرده و منافع زیادی متوجه سلامتی فرد است.

وی به اشخاص توصیه کرد: ترشی را در ظروف پلاستیکی نگه ندارد و در شیشه‌های شفاف قرار دهند چرا که ظروف پلاستیکی از موادی تشکیل شده است که زمانیکه در معرض حرارت قرار می‌گیرد تجزیه می‌شود که بسیار سرطان‌زا می باشند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.