ترغیب مردم چین به استفاده از سامانه جهت‌یابی ماهواره‌ای بومی

۱۷فروردین۱۳،

 

دولت چین در حال تشویق مردم بر استفاده از سامانه جهت‌یابی ماهواره‌ای بومی با نام "بای‌دو" بوده و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از آن در گوشی‌های همراه است.
 
یانگ چیانگ ون، دانشمند پیشرو از دفتر جهت‌یابی ماهواره‌ای چین گفت: سیستم "بای دو" تا کنون به خوبی اجرا شده است و با توجه به دقت بالا در جهت‌یابی، از ۲۷ دسامبر سال قبل و از زمان آغاز ارایه خدمات به کاربران در آسیا و اقیانوس آرام پیوسته در حال پیشرفت است.
 
وی گفت: ما در حال جست‌وجوی سیاست‌های مطلوب و جذب سرمایه‌گذاران برای ترویج بیشتر این تکنولوژی برای عموم کاربران هستیم و زمان بسیاری طول نخواهد کشید که تلفن‌های همراه به سیستم "بای دو" خواهند پیوست.
 
دولت چین از سال ۲۰۰۰ آغاز به ساخت پایگاه فضایی، جهت‌یابی و سیستم زمانبندی شخصی برای خود کرد و تا کنون این کشور ۱۶ ماهواره جهت یاب و همچنین چهار ماهواره آزمایشی برای آزمایش جهت‌یابی "بای دو" به فضا فرستاده است که همه آنها نتیجه موفقیت آمیزی داشته‌اند.
 
به گزارش رادیو چین، "بای دو" تا کنون بیشتر مجوز خدمات جهت یابی را به دولت چین و کاربران نظامی برای حمل و نقل، گزارش آب و هوا، حق ماهیگیری، جنگلداری، ارتباطات راه دور، نظارت هیدرولوژیکی و نقشه خوانی ارایه کرده است و در نظر دارد این خدمات را در میان مردم نیز گسترش دهد.
 
یانگ در پایان افزود: طرفداران استفاده از "بای دو" در میان مردم روز به روز در حال افزایش می باشند و چهارمین کنفرانس جهت‌یابی ماهواره‌ای، در ماه می در ووهان مرکز استان هه بی برگزار می‌شود که در این کنفرانس بر روی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی نرم افزارهای این سیستم تمرکز بیشتری خواهد شد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.