ترفندهای ویندوز ۷

Tricks for Windows 7

ویندوز ۷ برای استفاده در کامپیوترهای شخصی شامل انواع خانگی و اداری تولید شده‌است. این سیستم‌عامل هفتمین نسل از سیستم‌عامل‌های ویندوز بوده و به همین دلیل نام آن را ویندوز ۷ گذاشته‌اند.

از ویژگی‌های این نسخه که بیشتر مورد توجه‌است می‌توان به پشتیبانی از قابلیت چند لمسی، طراحی دوباره ویندوز شل، نوار وظیفه و یک سیستم شبکه خانگی به نام گروه خانگی اشاره کرد، همچنین به نقل از مسئولان مایکروسافت، ویندوز ۷ نسخه ارتقا یافته و بهینه شده ویندوز ویستا است.
حالا اگر می خواهید چند ترفند در خصوص این ویندور را آموزش ببینید میتوانید این مطلب ممتازنیوز را دنبال کنید.

 

۱- چک کردن اطمینان‌ پذیری

قابلیت Reliability Monitor در ویندوز ویستا با عنوان The Reliability and Performance Monitor معرفی شد. اما ویندوز ۷ آن را از Performance Monitor جدا کرده و در قسمت جدیدی در Action Center قرار داده‌است. برای دسترسی به این ابزار به مسیر Control Panel\System and Security\Action Center بروید. در این قسمت با انتخاب Reliability می‌توانید روی گزینه View reliability history کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید با نموداری روزانه و هفتگی میزان اطمینان‌پذیری سیستم را بررسی کنید.

 

۲- انتخاب پوشه‌های مختلف با استفاده از تیک زدن

راه مرسوم انتخاب کردن چند پوشه به‌طور همزمان درگ کردن یا استفاده از کلید Ctrl یا Shift است. اما راه دیگر استفاده از تیک زدن پوشه‌ها است (Check Box). برای فعال کردن امکان تیک زدن در ویندوز اکسپلورر از منوی Tools گزینه Folder Option را انتخاب کنید (یا با زدن دکمه Organize گزینه Folder and Search Options را انتخاب کنید). در تب View گزینه Use check boxes to select items را فعال کنید.

 

۳- انتقال پنجره‌ها به نمایشگرهای مختلف

یکی از قابلیت‌های ویندوز ۷ در سیستم‌هایی با چند نمایشگر امکان انتقال پنجره‌ها از یک نمایشگر به نمایشگر دیگر است. برای این کار کافی است از کلیدهای [Windows]+[Shift]+[Left] و [Windows]+[Shift]+[Right] برای انتقال پنجره‌ها به نمایشگر چپ و راست انتخاب کنید.

 

۴- تغییر نام همزمان فایل‌ها

در ویندوز ۷ امکان تغییرنام فایل‌های مختلف به‌صورت همزمان وجود دارد. برای این کار کافی است پوشه‌ها یا فایل‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و کلید F2 را فشاردهید. به این ترتیب شماره‌ها به‌صورت خودکار به انتهای نام‌ها اضافه می‌شود.

 

۵- وضع قوانین

اگر مجبور هستید کامپیوتر خود را با کابران دیگری به‌اشتراک بگذارید که نباید امکان نصب و دسترسی به برخی برنامه‌ها و سرویس‌ها را داشته باشند، می‌توانید از قابلیت AppLocker در ویندوز ۷ استفاده کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای هر چیزی که متعلق به یک ناشر خاص، مثلاً مایکروسافت باشد، قوانینی تعیین کنید و اجازه دسترسی به آن برنامه‌ها و سرویس‌ها را به کاربران بدهید. برای این کار روی منوی Start کلیک، عبارت GPEDIT.MSC را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید. در ادامه به این مسیر Computer Configuration > Windows Settings > Security Settings > Application Control Policies > AppLocker بروید. در این قسمت می‌توانید در این باره به وضع قوانین بپردازید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.