ترفندی کاربردی برای آیفون دارها

اردیبهشت ۱۴۰۳

بسیاری از کاربران از آیپد و آیفون خود برای وصل‌شدن به اینترنت و وبگردی کمک می‌گیرند و بعضی از همین کاربران نیز در طول روز یک پایگاه اینترنتی را چندبار بازدید می‌کنند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، بسیاری از کاربران از آیپد و آیفون خود برای وصل‌شدن به اینترنت و وبگردی کمک می‌گیرند و بعضی از همین کاربران نیز در طول روز یک پایگاه اینترنتی را چندبار بازدید می‌کنند.

 اگر شما جزو این دسته از کاربران میباشید، به‌عنوان اولین پیشنهادمان به شما پیشنهاد می‌کنیم نشانی پایگاه اینترنتی‌هایی را که روزانه بارها به آنها مراجعه می‌کنید به فهرست پایگاه اینترنتی‌های مورد علاقه مرورگر سافاری اضافه کرده تا براحتی و بدون نیاز به تایپ مجدد نشانی پایگاه اینترنتی بتوانید هر زمان که مایل میباشید به آن دسترسی داشته باشید.

اما به‌عنوان دومین پیشنهاد به شما پیشنهاد می‌کنیم از روش زیر کمک بگیرید تا براحتی و با فشار یک انگشت روی میانبر ایجاد شده از پایگاه اینترنتی موردنظرتان در صفحه اصلی آیپد یا آیفون، پایگاه اینترنتی مربوط برای شما باز شود:

۱‌ـ‌ مرورگر سافاری را از صفحه اصلی اجرا کنید.

۲‌ـ‌ پایگاه اینترنتی موردنظرتان را که قصد دارید برای آن میانبری ایجاد کنید در مرورگر فراخوانی کرده و صبر کنید تا محتوای پایگاه اینترنتی کاملا بارگذاری شود.

۳‌ـ‌ روی آیکون منو (menu) فشار داده و از منوی به‌نمایش درآمده روی گزینه‌ Add to Home Screen فشار دهید.

۴‌ـ‌ یک عنوان به میانبر تازه اختصاص داده و با فشار Add کار را به پایان برسانید.

توجه: اکیدا پیشنهاد می‌کنیم نام میانبر تازه را خودتان تعیین کنید چرا که نام پیش‌فرضی که توسط برنامه از روی عنوان صفحه تعیین می‌شود در بیشتر موارد بسیار طولانی است و آیپد نیز در بخش عنوان دارای محدودیت نمایش ۱۱ تا ۱۵ کاراکتر است.

همچنین آدرس پایگاه اینترنتی و تصویر بندانگشتی آن در این مرحله قابل تغییر نیست و این تصویر به‌صورت خودکار از روی تصویر favicon و در صورت نبود این تصویر، از محتوای فعلی پایگاه اینترنتی ایجاد می‌شود.

۵‌ـ‌ اکنون می‌توانید به صفحه اصلی بازگردید و میانبر ایجاد شده برای دسترسی مستقیم به پایگاه اینترنتی موردنظرتان را ملاحظه کنید. این میانبر همچون دیگر برنامه‌ها قابلیت جابه جایی دارد و می‌توانید آن را در پوشه‌ها گروه‌بندی کرده یا حتی با فشار طولانی روی آیکون آن، نسبت به حذف با فشار گزینه‌ x اقدام کنید.

۶‌ـ‌ با تکرار مراحل فوق می‌توانید به هر تعداد که تمایل داشته باشید از پایگاه اینترنتی‌های مورد علاقه خود میانبر ایجاد کنید.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.