ترفند جدید واردکنندگان برای افزایش قیمت

جام جم آنلاین: رئیس هیات مدیره انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی با اشاره به قطعی‌ نشدن افزایش قیمت توسط تولید‌کنندگان لوازم خانگی گفت: قیمت دلار به قدری در بازار نوسان دارد که هنوز نتوانسته‌ایم تولید خود را با آن تنظیم کنیم.

“محمدرضا دیانی” با اشاره به این‌که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هنوز با افزایش قیمت لوازم خانگی موافقت نکرده است، افزود: متاسفانه صنعت لوازم خانگی در زمینه‌ دریافت ارز در اولویت دهم قرار گرفته و هنوز ارزی به آن در مرکز مبادلات ارزی اختصاص نیافته است.

وی با اشاره به این‌که تولید‌کنندگان لوازم خانگی همردیف وارد‌کنندگان این محصولات و قطعات آن در زمینه دریافت ارز قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: تولید‌کنندگان در حالی نتوانستند قیمت محصولات خود را افزایش دهند که وارد‌کنندگان لوازم خانگی با مکانیزم عوض‌ کردن کد مدل و این استدلال که محصول آنها جدید است، قیمتهای خود را امسال بعضا تا ۱۰۰ درصد افزایش دادند.

دیانی در پاسخ به این سوال که تولید فعلی کارخانه‌های لوازم خانگی به چه شکل انجام می‌شود؟ توضیح داد: تولید فعلی کارخانه‌ها با مواد اولیه‌ای که از قبل موجود بوده، انجام می‌شود و این در حالی است که قیمت مواد اولیه از جمله پلاستیک و ورق فولادی افزایش یافته است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولید‌کنندگان لوازم خانگی همچنین با اشاره به ترخیص‌ نشدن مواد اولیه وارداتی برخی از تولید‌کنندگان از گمرک‌های کشور گفت: متاسفانه بانکها به ویژه بانک پاسارگاد به دلیل اختلاف ارزی که با بانک مرکزی دارند، اسناد ترخیص را به تولید‌کنندگان نمی‌دهد و به همین دلیل مواد اولیه کارخانه‌ها در گمرک دپو شده که این وضعیت هزینه‌های تولید را افزایش داده است.

در همین حال “اسماعیل بازارچی” دبیر انجمن صنایع همگن گازسوز،  خبر داد که چند شرکت تولیدکننده لوازم خانگی مجوز افزایش قیمت را از سازمان حمایت گرفته‌اند و شرکتهای دیگر نیز در تلاش برای گرفتن مجوز افزایش قیمت محصولاتشان هستند.

وی البته به درصد افزایش قیمت این شرکتها اشاره‌ای نکرد. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.