ترفنـدهای عجیب و غریب بــرای کـاهش وزن!

۱۶خردادماه،

شاید شما برای این‌که وزنتان را کم کنید، دست به هر کاری زده باشید، اما از هیچ‌کدام از روش‌های رایج نتیجه مطلوب دریافت نکرده باشید. در این مطلب شما را با روش‌های عجیب برای کاهش وزن آشنا می‌کنیم.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،شاید شما برای این‌که وزنتان را کم کنید، دست به هر کاری زده باشید، اما از هیچ‌کدام از روش‌های رایج نتیجه مطلوب دریافت نکرده باشید. در این مطلب شما را با روش‌های عجیب برای کاهش وزن آشنا می‌کنیم.

۱- موز، سیب یا نعناع را بو کنید.

نتایج یک تحقیق که روی ۳ هزار نفر در شیکاگو انجام شد، نشان داد اشخاصی که غذاها را بیشتر بو می‌کنند، کمتر گرسنه می‌شوند. در واقع محققین معتقدند که بوییدن غذاها مغز شما را گول می‌زند که شما در حال خوردن آن ماده غذایی هستید.

۲- در مقابل صندلی میز ناهارخوری خودتان، یک آینه روی دیوار نصب کنید.

میزان مواد غذایی خورده شده یک سوم اشخاصی که در مقابل خود آینه نصب کرده‌اند، کاهش یافته است. محققان بر این باورند که غذا خوردن در مقابل آینه این حقیقت را به شما یادآور می‌شود که چه اهدافی برای کاهش وزن در نظر دارید.

۳- اطراف‌تان را با رنگ آبی پر کنید.

یکی از علل اصلی که رستوران‌های فست فود کمتری را می‌یابید که دکوری آبی رنگ داشته باشد، این است که رنگ آبی در نقش یک مهار‌کننده اشتها می‌تواند به خوبی ظاهر شود. سعی کنید در بشقاب آبی غذا بخورید، رومیزی آبی رنگ روی میزتان باشد. همچنین سعی کنید از رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز اجتناب کنید، زیرا این رنگ‌ها سبب افزایش اشتها می‌شود.

۴- از غذایتان عکس بگیرید.

سعی کنید از غذایی که می‌خورید، عکس بگیرید و آن‌ها را در تلفن همراهتان به همراه تاریخ نگهداری کنید. مسلماً دفعات بعد دیدن عکس‌های غذاهای پرکالری که خورده‌اید، شما را از خوردن دوباره آن‌ها پشیمان می‌کند.

۵- خودتان را ببندید.

یکی از روش‌های موفق در کنترل وزن که در فرانسه پرطرفدار است، بستن خودتان با روبان است. فرانسوی‌ها قبل از رفتن به ضیافت شام، یک روبان نازک را زیر لباس به دور کمرشان می‌بندند و این موضوع سبب می‌شود زمانی که بیش از حد مجاز غذا می‌خورند، شکمشان به روبان فشار بیاورد و یادشان بیاید که باید خوش‌اندام بمانند. /ایران


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.