ترک سیگار طول عمر را افزایش می‌دهد

۳۰م دیماه ،

ترک سیگار حتی تا قبل از ۴۰ سالگی میزان طول عمر از دست رفته را بهبود می‌بخشد .

به گزارش  گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، به نقل از نشریه پزشکی نیوانگلند یک آنالیز جامع از بررسی پرونده‌های سلامت و مرگ در میان مردم آمریکا نشان داده است با وجودی که سیگارکشیدن حداقل تا ۱۰ سال طول عمر را کاهش می‌دهد، اشخاصی که سیگار را تا قبل از ۴۰ سالگی ترک می‌کنند می‌توانند میزان طول عمر از دست رفته را بازیابند و آن را تقریباً به اندازه اشخاصی که تا به حال سیگار نکشیده‌اند افزایش دهند.

براساس این گزارش محققان با ملاحظات بیشتر افزودند: ترک استعمال دخانیات در سنین ۳۵ تا ۴۴ سالگی حدود ۹ سال سبب افزایش سن از دست رفته آنها شده و کسانی که در سنین بین ۴۵ تا ۵۴ سالگی و همچنین ۵۵ تا ۶۴ سالگی سیگار را ترک می‌کنند به ترتیب ۶ سال و ۴سال عمر از دست رفته خود را جبران می‌کنند.

به گفته محققان زنان و مردانی که در این مطالعه سیگار می‌کشیدند هرکدام یک دهه از زندگی خود را از دست داده بودند و در این میان مردان و زنان سیگاری در سنین ۲۵ تا ۷۹ سالگی تا ۳ برابر بیش از اشخاصی که سیگار نکشیده‌اند دچار مرگ و میر می‌شوند.

شایان ذکر است یافته‌های این مطالعه ضمن این که نشان می‌دهد خطرات وقوع مرگ و میر در اثر سیگار کشیدن بیشتر از آنچه تصور می‌شده است می‌باشد، اهمیت توجه به آن را نیز بسیار بزرگ و جهانی می‌داند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.