ترندمیکرو در صدر تست AV-Comparatives سپتامبر ۲۰۱۲

به گزارش فاوانیوز و به نقل از  دیسنا – محصول آنتی ویروس شرکت ترندمیکرو در تست شناسایی ویروسهای وب سایت AV-Comparatives مربوط به ماه سپتامبر ۲۰۱۲ موفق به کسب رتبه Advance + شد .

ترندمیکرو در این تست موفق به شناسایی ۹۹٫۶ % تهدیدات شد .هرچند باید توجه داشته باشید در این تستها از نسخه آنتی ویروس تیتانیوم و نه اینترنت سکیوریتی استفاده می شود که ماژول پیشرفته و حرفه ای حفاظت وب را ندارد .ترندمیکرو بسیاری از تهدیدات را به وسیله این ماژول شناسایی می کند .
از شرکای فنی و تجاری شرکت امنیتی ترندمیکرو می تواند به SONY – GIGABYTE – ASUS – WIPRO – IBM – HP – DELL – SAMSUNG – SIEMENS – TRANSENT – FACEBOOK – AMAZON و دهها شرکت دیگر می توان اشاره کرد .

وب روت در تستهای AV-Comparatives :

همانطور که می بینید در تستهای وب سایت AV-Comparatives  بر خلاف تستهای AV-TEST ، محصولات ضد ویروس وب روت Webroot عمومآ رتبه پایینی کسب می کنند .
وب روت در اطلاعیه ای اعلام کرده است که ضمن احترام به این نتایج آنها را غیر واقعی و غیر فنی می داند .
این شرکت اعلام کرده است محصولات این شرکت برای حفاظت از کاربران در محیطهای واقعی طراحی شده اند و عملکرد حفاظتی محصولات این شرکت به شکلی که این موسسه قادر به تست آنها نیست و یا خود نمی خواهد آنها را رعایت کند .
وب روت بزرگترین کمپانی خصوصی عرضه کننده آنتی ویروس در آمریکاست و در بخش آنتی ویروسهای خانگی و شرکتهای کوچک و متوسط با شرکتهای سیمانتک ، مکآفی و ترندمیکرو رقابت می کند .
همچنین این شرکت یکی از شرکتهای پیشرو در حوزه امنیتی ابری است .
موتور ویروس یاب این شرکت که پیش از این توسط Prevx استفاده می شد حدود ۵ سال پیش موفق به شناسایی ویروس جاسوسی فلیم ( شعله ) شده بود .
هم اکنون شرکت Prevx در تملک شرکت Webroot می باشد .
شرکتهای  سیسکو سیستمز ، F5 Network و چندین شرکت معتبر دیکر از شرکای فنی و تجاری شرکت وب روت هستند که از تکنولوژی های این شرکت در محصولات خود استفاده می کنند .

متن اطلاعیه در فروم شرکت وب روت منتشر شده است .  لینک

ترندمیکرو نیز در فروم خود دلایل متعددی را آورده که چرا آنتی ویروسهای این شرکت در تستهای این وب سایت نتایج خوبی را کسب نمی کنند . هرچند در ۱-۲ سال اخیر ترندمیکرو عمومآ موفق به کسب نشان Advance + شده است .
ولی درباره آنتی ویروسهای جی دیتا که در تستهای این وب سایت عمومآ رتبه اول را کسب می کنند .
محصولات شرکت جی دیتا اولین بار با گارانتی و پشتیبانی فنی شرکت دورانتاش ارائه شدند .
ارائه محصولات این شرکت توسط دورانتاش که یکی از معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده آنتی ویروس در ایران است پشت گرمی خوبی برای خریداران ایرانی محصولات این شرکت بود .ولی از همان ابتدا نیز نه تنها دورانتاش ، بلکه کاربران ایرانی نیز به دلیل عرضه محصولات شرکتهای معتبر بین المللی چندان تمایلی به خرید آنتی ویروسهای این شرکت آلمانی نشان نمی دادند که کاملا طبیعی است .

البته بخشی از مشکلات هم مربوط به خود آنتی ویروسهای جی دیتا بود :

– تازه بودن شرکت .
– استفاده از ۲ موتور و ریسک بالا آن .
– حجم سنگین فایل نصب .
– حجم سنگین آپدیت .
– کم بودن امکانات .

بخشی از مشکلاتی بود که باعث می شد محصولات این شرکت خریداران چندانی نداشته باشد .
بعد از مدعی شرکت آواژنگ هم محصولات این شرکت را عرضه کرد و امید داشت که کاربران به جای محصولات کسپرسکی از محصولات شرکت جی دیتا خریداری کنند .
تبلیغات وسیع در نشریات و همکاری خبر با یکی از فروشندگان نسخه های جعلی سایمنتک و همکاری با یکی از عرضه کنندگان نوت بوک و البته یک شرکت PAP از جمله تلاشهای شرکت آواژنگ در ایران راه بود .
ولی بسیاری از شواهد نشان می داد اینچنین نشده و محصولات این شرکت با استقبال کاربران حتی با گارانتی آواژنگ مواجه نشده است .
این استقبال آنقدر کم بود که شرکت آواژنگ مجبور به ارائه محصول با قیمتهای بسیار پایین به وب سایتها شد .
علاوه بر عدم استقبال خریداران از محصولات این شرکت با گارانتی آواژنگ ، نسخه های ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ آنتی ویروسهای جی دیتا به صورتی بود که حتی خود شرکت آواژنگ هم فعالیت خبری و تبلیغاتی بر روی محصولات این شرکت ( ۲۰۲۴ ) متوقف کرد .
حجم فایل نصب جی دیتا آنتی ویروس جی دیتا حدود ۷۰۰ مگابایت است . ( آپدیت هم که پیش کش )
البته برخی از کاربران به این دلیل که آواژنگ نماینده کسپرسکی است حاضر نیستند محصولات دیگر شرکتهای آنتی ویروس را با گارانتی این شرکت خریداری کنند . زیرا نگرانند که اعتبار محصول و لایسنس آنها وسط بازی ها و اختلافات گاه و بی گاه کسپرسکی و نمایندگانش دچار مشکل شود .
از طرفی وقتی خریدار می تواند به سادگی آنتی ویروسهای شرکتهای معتبر و بین المللی را که می توان به آنها اعتماد کرد ، با گارانتی معتبری خریداری کند ، شک به خودش راه نمی دهد .

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.