ترکاشوند:ساخت مسجد امیرالمومنین در راستای اجرای سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان است

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: در دولت نهم و دهم به اندازه تاریح تاسیس سازمان تربیت بدنی اقدام به ساخت اماکن و مجموعه های ورزشی کرده ایم.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، ترکاشوند در مراسم آغاز احداث مسجد امیرالمومنین در مجموعه ورزشی آزادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه زیر ساختهای ورزشی در کشور گفت: در دولت نهم و دهم به بلندی تاریخ تاسیس سازمان تربیت بدنی اماکن ورزشی احداث و در اختیار مردم در اقصی نقاط کشور قرار گرفته است .

وی در ادامهم ساخت مسجد امیرالمومنین را در مجموعه ورزشی آزادی را یکی از این برنامه های توسعه ای در حوزه ورزش عنوان کرد و گفت: ساخت این مسجد در راستای اجرای سیاستهای فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در جهت تعالی روح و معنویات جامعه ورزشی کشور همچنین نیاز تماشاچیان و ورزشکاران حاضر در مجموعه ورزشی آزادی به محلی مناسب و درخور جهت انجام فرائض دینی و مذهبی بود که انجام این پروژه در دستور کار قرار گرفت .

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی افزود : پس از بررسی ها مقرر شد در قالب طرح جامع مجموعه ورزشی آزادی احداث مسجد امیرالمومنین در مجاورت سالن دوازده هزار نفری در سال ۹۰ در دستور کار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در همین سال نیز طراحی مسجد مذکور به عنوان یکی اززیباترین و منحصر به فردترین مساجد کشور از جانب شرکت توسعه به مهندسین مشاور ماهر محول گردید و بلافاصله عملیات طراحی با توجه به آخرین استانداردهای اسلامی و جهانی آغاز گردیده است. این مسجد در ضلع غربی سالن دوازده هزار نفری در کنار پارکینگ شماره ۴ و در ابتدای مسیر ورودی غربی مجموعه به عنوان اصلی ترین محل ورود خروج این مجموعه قرار گرفته است .

وی افزود : این مسجد دارای سطح فضایی برابر با ۱۶۰۰ متر مربع بوده و پس از ساخت زیربنایی برابر با ۱۹۷۵ متر مربع دارا خواهد بود .

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادامه داد : از ویژگی های معماری این پروژه می توان به فرم نو، خلاقانه و شکل طراحی ماندگار ، پویایی متصور از شکل متقارن بنا به کار گیری مدرنترین تکنولوژیهای ساخت در بدنه اصلی و گنبد و به کارگیری مصالح مستحکم و جدید اشاره کرد .

وی گفت: با توجه به طراحی خاص این پروژه و فرم ویژه معماری اسکلت اصلی ساختمان از نوع بتنی به همراه دو پوسته از جنس بتن برای داخل و فلزی در پوسته خارجی در نظر گرفته شده است .


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.