ترکه‌های درخت آلبالو بعد از ۲۳ سال

۳۰م دیماه ،

ایسنا نوشت: «ترکه‌های درخت آلبالو» نوشته اکبر خلیلی بعد از ۲۳ سال دوباره انتشار یافت. در یادداشت نویسنده به بهانه تجدید چاپ این رمان آمده است: از ۱۳۶۸ تا امروز نزدیک ۲۳ سال از اولین چاپ این کتاب می‌گذرد. هرچند که در زمان اولین انتشار یافتنش جشن گرفتند و جایزه‌ای به عنوان کتاب سال به آن تعلق گرفت و رتبه اول ششمین دوره مسابقه فرهنگی ادبی دفاع مقدس را نصیب خود کرد،‌ اما در این مدت حوادثی بر من نویسنده و این کتاب گذشت که شنیدنی است، ولی گفتنی نیست و این عجیب است، چرا که هرچند خبر آن را می‌توانم بازگو کنم‌، اما به عمق آن دسترسی ندارم. اکنون پرسش این است که این چه کتابی است که بعد از گذشت ۲۳ سال این ارزش را یافته که دوباره به چاپ بعدی برسد و نویسنده مقدمه‌ای دربارهٔ آن در انتهای کتاب به چاپ برساند؟ این هم رازی است که خبرش شنیدن‌ دارد، اما حقیقتش گفتنی نیست. فقط این را می‌گویم که اکنون عمر این کتاب به جوانی ۲۳ ساله رسیده است که تازه احساس جوانی و غرور می‌کند.

رمان «ترکه‌های درخت آلبالو» در ۳۸۴ صفحه با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه و قمیت ۱۱۵۰۰ تومان از سوی انتشار یافتنات عصر داستان انتشار یافته است.

بنابرگزارش این خبرگزاری، کتاب «آن مرد با باران می‌آید» نوشته‌ وجیهه علی‌اکبری سامانی و «قسمت دوم» نوشته‌ سیدهاشم حسینی از سری کتاب‌های سومین جشنواره‌ی داستان انقلاب انتشار یافت.

در یادداشت پشت جلد کتاب «آن مرد با باران می‌آید» آمده است: مثل تیری که از چله‌ کمان رها شده است. در حیاط چهارتاق باز است. مامان توی راهرو ورودی حیاط روی زمین افتاده است. چادر نمازش دور دست و پاهایش گره خورده و دنباله‌اش کشیده شده روی موزاییک‌های حیاط. بهناز گریه‌کنان، به صورتش آب می‌پاشد. داد می‌زنم «چی شده بهناز؟».

همچنین در یادداشت پشت جلد کتاب «قسمت دوم» آمده است: بله بزنم به تخته (با انگشت به روی میز زد) بسیار جوون موندید. بهتون نمی‌آد دختر و پسر جوون داشته باشید. بنده چهار سال از شما مسن‌ترم. پیر نشون می‌دم، نه؟ راستی چشمای شما چقدر شبیه اون زن گرجی‌یه‌ست. خجسته هاج و واج پرسید «کدوم زن گرجی‌یه؟» هرمز بسیار جدی گفت: «همون که عکسش روی قوطیای چایی‌یه.»

کتاب «آن مرد با باران می‌آید» در ۱۹۵ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۹۰۰ تومان و کتاب «قسمت دوم» در ۲۵۰ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۹۰۰ تومان توسط انتشار یافتنات سوره مهر انتشار یافته است.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.