ترکیه بدنبال راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در عربستان

یک منبع مطلع گفت که عربستان به دنبال خرید پهپاد مسلح و احداث کارخانه تولید آن است و شرکت بایکار این درخواست عربستان را بررسی خواهد کرد.

ترکیه بدنبال راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در عربستان

به گزارش ممتاز نیوز، شرکت فناوری دفاعی ترکیه «بایکار»، ۲۰ پهپاد مسلح از نوع بیرقدار در ماه جاری به امارات متحده عربی تحویل داد و درخواست احداث کارخانه در عربستان را بررسی خواهد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، یک منبع مطلع از مذاکرات گفت که ابوظبی و ریاض برای دریافت پهپادهای بیرقدار از آنکارا مذاکره می کنند.

وی بیان کرد که امارات طی ماه جاری ۲۰ پهپاد مسلح از آنکارا تحویل گرفته است.

یک مسئول بلندپایه از ترکیه نیز تاکید کرد که این کشور شماری پهپاد به امارات تحویل داده و این کشور به دنبال دریافت پهپادهای بیشتری است.

وی گفت که عربستان نیز به دنبال خرید پهپاد مسلح و احداث کارخانه تولید آن است و شرکت بایکار این درخواست عربستان را بررسی خواهد کرد.

این مسئول ترکیه ای گفت که تصمیم استراتژیک در این خصوص به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه باز می گردد و مسائل دیگری نظیر سرمایه گذاری های عربستان در ترکیه است که سریع تر از حد ممکن حرکت نمی کند.

وی افزود که بسیاری از کشورها و مناطق درخواست خرید پهپاد مسلح داده اند و برخی از کشورهایی که خرید کرده اند، درخواست های بیشتری دارند و از نتایج راضی هستند اما از لحاظ فنی پاسخ به همه درخواست ها ممکن نیست.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.