ترکیه برای برقراری ارتباط با دولت بشار اسد در آینده دچار مشکل خواهد شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: ترکیه متوجه این موضوع شده که تمام تلاش‌هایش برای ساقط کردن رژیم بشار اسد بی‌نتیجه مانده است و هر چه در راستای بحران‌آفرینی در سوریه تلاش کند برای برقراری ارتباط با دولت بشار اسد در آینده دچار مشکل خواهد شد.

“احمد بخشایشی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تغییر مواضع ترکیه درمورد مسئله سوریه و با بیان اینکه نیروهای مخالف دولت بشار اسد از دو جناح حمایت می‌شوند، گفت:‌ یکی از این دو جناح، گروه تروریستی النصره بوده که مورد حمایت عربستان سعودی است و در پاکستان و اردن آموزش و تمرین داده می‌شوند و جناح دیگر نیروهای مخالف، ارتش آزاد بوده که مورد حمایت  ترکیه و قطر است.

بخشایشی ادامه داد: هنگامی که جبهه النصره در میان گروه‌های مخالف دولت قانونی بشار اسد اوضاع را به نفع خود تغییر داد، درگیری میان مخالفان داخلی بسیار شد و این طبیعی است که اردوغان جبهه النصره را بخشی از گروه‌های تروریستی بنامد که در سوریه علیه مردم و دولت قانونی اسد می‌جنگد.

وی تصریح کرد: ترکیه می‌داند آینده سوریه در دستان بشار اسد است و لذا باید آینده سیاسی میان کشور خود و سوریه را بر این مبنا تنظیم کند.

بخشایشی اضافه کرد: ترکیه متوجه این مسئله شده که عربستان در بحران سوریه نقش اصلی و اساسی را در هدایت مخالفان مسلح بر عهده گرفته است از همین رو از همین رو از النصره که مورد حمایت عربستان است، حمایت نمی‌کند.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: ترکیه همچنین متوجه این موضوع شده که تمام تلاش‌هایش برای ساقط کردن رژیم بشار اسد بی‌نتیجه مانده است اما در مقابل، سیاست جمهوری ایران در بحران سوریه، سیاست برتر بوده است لذا ترکیه هر چه تلاش منفی در بحران‌آفرینی سوریه انجام دهد برای برقراری ارتباط در آینده با دولت بشار اسد دچار مشکل خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.