ترک سیگار به هیچ وجه کار سختی نیست

تصمیمی که قطعا یک نقطه عطف در زندگی هر فردی خواهد بود به‌ویژه اگر هنوز بیماری‌ها و عارضه‌های مختلف ناشی از کشیدن سیگار میهمان ناخوانده سلامتی‌اش نشده باشد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، «ترک سیگار به هیچ وجه کار سختی نیست، من خودم ۱۰۰بار این کار را کرده‌ام.» می‌گویند در پس هر شوخی، حقیقتی نهفته است و بر همین اساس وقتی به عمق این جمله طنازانه که به گویندگان مشهوری نیز نسبت داده شده توجه می‌کنیم، متوجه چرایی سخت بودن ترک سیگار برای افراد سیگاری می‌شویم.

ترک سیگار با عوارض فیزیکی و روانی‌ای که از خود به‌جا می‌گذارد البته کار بسیار سختی برای افراد سیگاری تلقی می‌شود و به همین خاطر نیز سال‌هاست ذهن پژوهشگران مختلف در پی اختراع و ابداع ابزار یا روش‌هایی است که بتواند اندکی از سختی انجام این تصمیم بکاهد. تصمیمی که قطعا یک نقطه عطف در زندگی هر فردی خواهد بود به‌ویژه اگر هنوز بیماری‌ها و عارضه‌های مختلف ناشی از کشیدن سیگار میهمان ناخوانده سلامتی‌اش نشده باشد.

شبدر قرمز یکی از نخستین پیشنهاد‌هاست. در برخی کشور‌ها از این گیاه برای تولید توتون بدون نیکوتین استفاده می‌شود و از نظر پزشکی نیز این گیاه دارای ترکیب ضد‌سرطان ژنیستاین است.

به همین خاطر جویدن ریشه و یا استفاده از چای شبدر قرمز، هم می‌تواند عادت روانی جویدن توتون را به‌تدریج فرو بنشاند و هم به سلامتی کمک کند. مصرف متعادل ریشه شیرین بیان به‌صورت جویدن ریشه و همینطور مصرف چای عصاره آن نیز از دیگر پیشنهادهاست.

یکی دیگر از پیشنهادها برای مبارزه با سرطان‌های ناشی از استعمال سیگار خوردن هویج است. به همین خاطر نیز گفته می‌شود اگر سیگار خوراکی سرطانی است، هویج خوراکی ضد‌سرطان است. طی تحقیقاتی ثابت شده است مصرف هفته‌ای دو عدد هویج متوسط خام احتمال ابتلا به سرطان ریه را تا ۶۰ درصد کاهش می‌دهد.

اسفناج و برگ چغندر نیز به‌خاطر داشتن اسید فولیک، ویتأمینC، بتاکاروتن و قند و همینطور توانایی قلیایی کردن محیط بدن خوراکی‌هایی مؤثر در ترک سیگار هستند. کشمش، انجیر خشک و بادام نیز به‌خاطر اینکه به راحتی قلیایی بودن بدن را افزایش می‌دهند، می‌توانند تمایل شخص را به سیگار کمتر کنند.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.