تریلر بازی گرید اتو اسپرت [ویدئو]

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

وقتی از یک طرف گرن توریزمو ۶ با شعار “برای نسل تازه بازی ها” وارد میدان می گردد و از طرف دیگر هم فورزا ۵ با شعار “برای نسل تازه کنسول ها” عرضه می گردد، پس این وسط برای Grid Autosports چه شعاری مناسب است . . . ؟

استودیوی کدمسترز (Codemasters) سال ۲۰۰۸ بود که اولین سری گرید را با نام Race Driver: Grid روانه بازار کرد. در این نسخه ۴۲ خودروی مختلف حضور داشتند که میان ریسینگها تعداد نسبتا خوبی بود. یکی از انتقادهایی که به این نسخه می شد عدم امکان تیون خودروها بود هرچند که می شد اندکی ظاهری خودروها را تغییر داد. البته کدمسترز در دفاع از این کارش گفته بود: شما یک راننده میباشید، نه یک مکانیک! دومین ویژگی عذاب آور گرید شاید نحوه کنترل خودروها بود طوریکه اگر دست از پا خطا می کردید، به بدترین نحو ممکن خودرویتان آسیب می دید و از مسابقه کنار می رفتید. قدرت تخریب گاهی اوقات از واقعیت هم بیشتر بود!

Race Driver: Grid

Race Driver: Grid

زمان گذشت تا سال ۲۰۲۴ که دومین نسخه این بازی آماده عرضه شد. کدمسترز تقریبا در همه بازارها آنرا GRID 2 می نامید بغیر از بازار ژاپن که با نام Race Driver Grid 2 بدست گیمرها رسید. تنها روزنه امید این نسخه وجود فلش بک (همانند نسخه اول) بود تا در صورت اشتباه، بتوان زمان را به عقب برگرداند و دوباره تلاش کرد. در نسخه دوم بازهم کنترل خودروها سخت و دشوار بود اما دیگر طرفداران گرید به آن عادت کرده اند و بهترست ماهم کاسه داغ تر از آش نشویم! یکی از بزرگترین نکات مثبت این نسخه فضاسازی بسیار زیبای محیط بود طوریکه نسبت به ورژن سابقش بسیار زودتر گیمرها را عاشق خود کرد.

Grid 2

Grid 2

اما همه این ها را گفتیم تا به اینجا برسیم؛ اینکه کدمسترز با انتشار یافتن تریلری خبر آمدن نسخه سوم گرید را به هوادارانش داده؛ اینبار نام آنرا Grid Autosport گذاشته اند و قرارست سوم تیرماه ۹۳ برای PC و PS3 و ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شود. یک خبر خوب هم برای طرفداران گرید داریم؛ در این نسخه (برخلاف نسخه دوم) دوباره دوربین داخل خودرو فعال شده!


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.