تست PCR عزیمت به عتبات باید توسط خود زائران اربعین انجام شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تست زمان رفت زائرین باید توسط خود زائرشان انجام شود ولی تست بازگشت آنها به صورت رایگان است.

 تست PCR عزیمت به عتبات باید توسط خود زائران اربعین انجام شود

به گزارش ممتاز نیوز، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین عصر امروز (چهارشنبه) در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آیین تصمیم و سهمیه ۶۰هزار نفری برای ایران در اربعین امسال، جمع بندی اینگونه شد که افرادی که واکسن زده اند و طبق سهمیه استانی و موکب داران و دیگر کمیته های خدماتی، مقرر شد کسانی که دارای شرایط هستند و تاکنون ثبت نام کرده اند اسامی شان هرچه زوذتر به سفارت عراق اعلام شود تا روادید صادر شود.

وی افزود: مقرر شد که در برگشت توسط عراق تست pcr گرفته نشود و قرار شد این تست را خودمان در برگشت از طریق مسیرهای برگشت زائرین بگیریم که رایگان است و تستی که زمان رفت انجام می شود باید توسط خود زائرین انجام گیرد.

ذوالفقاری با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند رفت و برگشت را هوایی انجام دهند می توانند بلیط رفت و برگشت را دریافت کنند، تصریح کرد: طبق  نرخی که سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد، از فرودگاه های کشور جز مشهد بلیط رفت و برگشت هر نفر ۵ میلیون و از مشهد ۶ میلیون تومان است و کسانی که یک سر رفت را دارند مبلغ ۳میلیون و دویست هزار تومان و برای مشهد ۴میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کسانی که واکسن نزده اند در سامانه سماح ثبت نام نکنند، تصریح کرد: درمورد انتقال امکانات مواکب موافقت محدودی با عراق انجام شد و عراق با ۱۵۰ کامیون موافقت کرد تا امکانات موکب داران را به عراق منتقل کنیم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پاسخ به سوالی درخصوص علت سهولت سفرهای سیاحتی مانند سفر به ترکیه در مقایسه با سفر به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: این تصمیم‌گیری‌ها در ستاد ملی کرونا و مخصوصا وزارت بهداشت انجام شد و همچنین جزو شروط عراق اعلام شده و همچنین در مراسم اربعین شرایط دیگری را داریم و فاصله اجتماعی کمتر رعایت می شود و به لحاظ تغذیه و تردد شرایط ویژه ای دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.