تسکین نقرس با مصرف روزانه گیلاس

کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: آنتوسیانین موجود در گیلاس، از قلب محافظت می‌کند و مانع از بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: مصرف روزانه مقدار زیادی گیلاس، بیماری نقرس را تسکین می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، زینب یزدان پناه گفت: گیلاس میوه‌ای لذیذ و مغذی، متنوع در رنگ‌های زرد قرمز وسیاه است که سرشار از ویتامین‌ها، ماده مغذی و ترکیبات مفید است.

وی افزود: تحقیقات متعدد نشان داده‌اند به علت آنتی اکسیدان‌های فراوانی که در گیلاس موجود است این میوه خاصیت ضدسرطانی دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: گیلاس به دلیل فلاونوئید موجود در آن از تشکیل تومورهای سرطانی در کولون پیشگیری می‌کند. کولون قسمتی از رودهٔ بزرگ است و متأسفانه سرطان آن از نظر تعداد بیماران مبتلا، سومین و از نظر تعداد مرگ و میر، دومین رتبه را دارد.

این کار‌شناس تغذیه خاطرنشان کرد: گیلاس، به ترشح اسید معده کمک می‌کند و تمیز کننده موثرکبد و کلیه است وعلاوه بر این به دفع سموم از بدن کمک می‌کند.

وی با بیان این که مصرف روزانه مقدار زیادی گیلاس، بیماری نقرس را تسکین می‌دهد تصریح کرد: این میوه انسولین خون را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهد در نتیجه باعث کاهش قند خون می‌شود.

یزدان پناه با اشاره به اینکه گیلاس میوه‏‌ای است که نشاستهٔ کمی دارد گفت: این میوه به علت داشتن شاخص پایین گلایسمی به طور موثر میزان قند خون را کنترل می‌کند و در نتیجه میوه مناسبی برای بیماران دیابتی به حساب می‌آید؛ البته تاکید می‌شود که به میزان توصیه شده توسط متخصص تغذیه مصرف شود.

وی ادامه داد: مصرف منظم گیلاس به طور موثر کلسترول و تری گلیسرید خون را کاهش می‌دهد.

کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: آنتوسیانین موجود در گیلاس، از قلب محافظت می‌کند و مانع از بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این میوه دارای چربی پایین و آب فراوانی است و انرژی بدن را افزایش می‌دهد خاطرنشان کرد: فیبر خوراکی بالایی دارد و همچنین منبع خوبی از ویتامین ث و پیش ساز ویتامین آ است.

این کار‌شناس تغذیه افزود: پتاسیم گیلاس باعث تثبیت میزان خون، بهبود عملکرد مغز و کاهش اضطراب و استرس می‌شود. سوخت ساز بدن را افزایش داده و به هضم غذا کمک می‌کند.

کار‌شناس تغذیه مرکز تحقیقاتی و درمانی دیابت دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآورشد: گیلاس جزو میوه‌هایی است که منبع غذایی “ملاتونین” هستند. این هورمون در کنترل و تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن نقش مهمی دارد و باعث خواب راحت می‌شود.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.