تسنیم تازه‌ای از آیت‌الله جوادی آملی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز نشر اسراء وابسته به بنیاد علوم وحیانی اسرا، بیست و هشتمین مجلد از تفسیر تسنیم نوشته آیت‌الله عبدالله جوادی آملی را روانه بازار کتاب کرد.

جلد بیست و ششم تفسیر «تسنیم» به شرح و بیان آیات ۷۴ تا ۱۱۷ سوره انعام پرداخته است.

تفسیر تسنیم از تفاسیر شیعی قرآن به زبان فارسی، تألیف آیت‌الله عبدالله جوادی آملی است که بر پایه اسلوب تفسیری علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نگاشته شده و در شمار «تفاسیر قرآن به قرآن» جای دارد.

روش آیت الله جوادی آملی در نگارش این تفسیر، ذکر آیه یا آیات مورد نظر و بررسی آنها طی چهار مرحله است که به ترتیب شامل «گزیده تفسیر»، «تفسیر آیه»، «لطایف و اشارات» و «بحث روایی» است.

عنوان تسنیم، مأخوذ از آیه ۲۷ سوره مطففین در قرآن و نام چشمه‌ای در بهشت است.

همچنین هشتمین مجلد از کتاب شرح زیارت جامعه کبیره آیت‌الله جوادی آملی با عنوان «ادب فنای مقربان» نیز به تازگی از سوی این موسسه منتشر شده است.

این مجلد از این کتاب به موضوعاتی همچون «معناشناسی واژگان»، «چیستی شناسی ممکنات»، «چگونگی دلالت آیه بر ذوالآیه»، «گونه‌شناسی آیات»، «معناشناسی سعادت»، «راهکارهای دستیابی به سعادت خاستگاه الاهی امید و یأس»، «پیامدهای ولایت‌پذیری و ولایت‌گریزی»، «گمراهی دورافتادگان از ولایت»، «برکات امامت‌پذیری» و «الگوهای عینی سعادتمندان و شقاوتمندان» پرداخته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.