تسهیل تجارت خارجی با نقش آفرینی بهتر بانک مرکزی

بانک مرکزی در خصوص تسهیل تجارت خارجی کشور نقش مؤثرتری را می تواند ایفا کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، برخورداری رئیس مجمع واردات با بیان مطلب بالا در جمع خبرنگاران گفت: هرچند بانک مرکزی ضرورتاً به تنهایی قادر به حل مشکلات اقتصادی کشور نیست اما در خصوص تسهیل تجارت خارجی کشور می تواند نقش مؤثرتری را ایفا کند.

وی افزود: لازم است طراحان ابزارهای مالی بر امنیت سرمایه گذاران و روان شدن گردش پولی تمرکز داشته باشند و همچنین به ابزارهای جدید بانکی نیز نیاز است.

وی با بیان اینکه حمایت سیستم بانکی از فعالان شناسنامه دار به منظور تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش می تواند منجر به خنثی سازی تحریم ها شود اظهار داشت: ارائه تسلهیلات و همیاری به منظور خنثی سازی پاشنه آشیل تحریم ها که همان بحث LC ها است می تواند کشور را در رفع تأثیرات تحریم کمک کند.

وی ادامه داد: شفاف شدن سیاست های مالی و بانکی در قبال فعالیت اقتصادی به منظور برنامه ریزی قابل اتکا از دیگر راهکارهای دور زدن تحریم ها است.

برخورداری همچنین به نقش مردم در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: از آنجا که علیرغم ادعای کشورهای غربی هدف تحریم ها فشار بر مردم است مردم نیز باید با خودداری از اصراف و مصرف گرایی برنامه های شوم دشمنان را سد کنند./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.