تشدید مجازات مجرمین اصلاح ناپذیر

معاون اول قوه قضائیه در خصوص ارتکاب دوباره اعمال مجرمانه از سوی برخی زندانیان امنیتی در زمان تحمل دوران محکومیت خود گفت: اشخاصی که در زندان جرایم خود را تکرار می‌کنند، از سوی دستگاه قضا برای آنها تشدید مجازات اعمال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران: حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه اهداف زندان در راستای اصلاح و بازنگری زندانی است اظهار داشت: اعمال حبس برای زندانیان به منظور تادیب و اصلاح پذیری آنها بوده که در صورت ابراز این امر مورد عفو و بخشش از سوی دستگاه قضا قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: اشخاصی که در زندان جرایم خود را تکرار می‌کنند، از سوی دستگاه قضا برای آنها تشدید مجازات اعمال خواهد شد.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه نقد سازنده موجب پیشرفت دستگاهها و سازمان‌ها خواهد شد افزود: نقد سازنده و منصفانه رسانه‌ها از یک دستگاه و سازمان با رعایت چهارچوب قانون می‌توانند به اصلاح و بازنگری آنها کمک شایانی داشته باشد.

وی با اشاره به عملکرد رسانه‌ها که پل ارتباطی میان دستگاهها و اقشار جامعه محسوب می‌شود ادامه داد: رسانه‌ها پل ارتباطی برای انتقال اخبار میان اقشار جامعه و دستگاهها به شمار می‌آیند که می‌توانند در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران موثر واقع شوند.

معاون اول قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: زندانی علاوه بر مدت حبسی که بر طبق قانون برای عمل مرتکب شده خود باید بگذراند در صورت اصلاح ناپذیری، مجازات تشدید شده را نیز باید متحمل شود.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.