تشریح برنامه های بیستمین دوره هفته کتاب

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۸/۱۵
۱۶۰۰عنوان کتاب، در بیستمین دوره هفته کتاب رونمایی می گردد و بیش از۲۰۰۰ ناشر در برگزاری ویژه برنامه های این هفته حضوری فعال دارند.
به گزارش تفسیری خبرنگار ما؛ سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: تجلیل از خادمان نشر از دیگر برنامه های این هفته است که مراسم آن۲۰آبان در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.
علی اسماعیلی افزود: quotation mark کتاب، قرآن، ولایت مداری و فرهنگ عاشورایی quotation mark ، quotation mark کتاب، تکریم خادمان quotation mark ، quotation mark خاستگاه اندیشه quotation mark ، quotation mark تولید علم quotation mark ، quotation mark هدیه کتاب quotation mark ، quotation mark خانواده، سرآغاز کتاب خوانی quotation mark ، quotation mark کتاب، مروج مقاومت quotation mark و quotation mark رسانه ها، بستر ترویج کتاب خوانی quotation mark اسامی روزهای هفته کتاب است.
وی درخصوص برگزاری نمایشگاه ها در این هفته گفت: در این هفته۵۰ هزار نمایشگاه در۵۰هزار مدرسه برگزار می گردد، برگزاری۳۱۹ نمایشگاه در دانشگاه ها و۱۰۰۰نمایشگاه در پایگاه های بسیج از دیگر برنامه های نمایشگاهی هفته کتاب است.
اسماعیلی گفت: در این هفته،۵۳۰ مسابقه کتاب خوانی در سراسرکشور برگزار می گردد و۲۴آبان، اهدای کتاب در استان ها انجام خواهد شد.
وی افزود: در تهران هم، بیشتر از۱۵هزار جلدکتاب، در۲۰مرکز از جمله زندان ها، پایانه ها، دانشگاه ها، بیمارستان ها، وزارتخانه ها و میدان های شهر اهدا خواهد شد.
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:۱۸۰برنامه ویژه پیامبر اعظم(س) نیز در این هفته در محکومیت اهانت به ساحت قدسی ایشان برگزارمی شود.
وی افزود: نشست quotation mark تشکل های بزرگ نشر quotation mark با حضور۳۰۰ ناشر نیز از دیگر برنامه های این هفته است.
اسماعیلی درخصوص مهمترین برنامه های این هفته گفت: برگزاری نوزدهمین دوره کتاب سال دانشجویی در۲۳آبان، قدردانی از کتاب داران برتر و تجدید میثاق کتابداران با بنیانگذار جمهوری اسلامی در۲۴آبان و برگزاری جشنواره quotation mark کتاب و رسانه برتر quotation mark در۲۷ آبان از مهمترین برنامه های این هفته است.
وی افزود: در این هفته،۱۰۰نمایشگاه در۲۰۰ کارخانه برگزارمی شود و برنامه اهدای کتاب به زلزله زدگان و اختصاص۳۰میلیارد ریال کتاب اهدایی به۳۲ استان کشور اجرا خواهد شد.
اسماعیلی گفت: تجلیل از حافظان و فعالان قرآنی در زندان های کشور، تجلیل از پژوهشگران قرآنی و راه اندازی انجمن های کتاب داری و وبلاگ کتاب از دیگر برنامه های این هفته است.
وی به اجرای طرح خیرات کتاب در بیستمین دوره هفته کتاب و تشکیل quotation mark انجمن اهداکنندگان کتاب quotation mark اشاره نمود و افزود: دو طرح تازه دیگر هم در هفته کتاب امسال اجرا می گردد که یکی از آنها طرح quotation mark کتابت را جا بگذار quotation mark و دیگری quotation mark وقف کتاب quotation mark است.
وی افزود: همایش اندیشه و قلم و برپایی نمایشگاه نسخ خطی از دیگر برنامه های این هفته است.
سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تولید و پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی با موضوع کتاب، برگزاری اولین هفته کتاب کابل، کارگاه آموزشی نشر با حضور کارشناسان آلمانی و تاسیس و تجهیز دو فروشگاه کتاب در عراق، حضور در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تونس و برپایی دو نمایشگاه بزرگ کتاب در استان های خراسان رضوی و فارس از جمله برنامه هایی است که در این هفته اجرا خواهد شد.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.