تشکیل کمیته ویژه مجلس برای بدهی ۲ میلیارد دلاری بابک زنجانی

عضو کمیسیون انرژی مجلس خبر داد:

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
در سال ۹۱ از طریق بابک زنجانی به عنوان واسطه بر حسب نیازی که داشتیم برای فروش نفت به خاطر تحریم‌ها اقدام می‌کردیم.

خانه ملت نوشت: نادر فریدونی دربارهٔ پرونده بابک زنجانی، گفت:در سال ۹۱ از طریق بابک زنجانی به عنوان واسطه بر حسب نیازی که داشتیم برای فروش نفت به خاطر تحریم ها اقدام می کردیم.

نماینده فیروز آباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت نفت برای فروش نفت چنین اقداماتی را به انحای مختلف داشته است از جمله این که بابک زنجانی سوابق خوبی هم از قبل در حوزه نفت داشته برنامه فروش نفت را بر عهده می گیرد منتها بر حسب تحریم ها و محدودیتها نهایتا مبلغ درآمد آن را نتوانست به ایران انتقال دهد و چیزی حدود ۳ میلیارد دلار بدهکار می گردد.

تشکیل کمیته ویژه مجلس برای بدهی زنجانی

وی گفت: در ماه قبل یک میلیارد دلاراز درآمد فروش نفت را به طرق مختلف برمی گرداند اما دو میلیارد دلار آن باقی می مانداز این رو به منظور برگرداندن این دو میلیارد دلار کمیته ویژه ای در کمیسیون انرژی مجلس تشکیل شده است که این موضوع را با همکاری سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کل کشور و وزارت امور خارجه و وزارت نفت بررسی می کند.

فریدونی ابراز امیدواری کرد که این مشکلات به طریق حقوقی حل شود و طلب وزارت نفت به خزانه برگردد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با توجه به کاهش ارزش روپیه دربارهٔ پرداخت پول نفت ایران به روپیه از سوی هند، گفت: به طور قطع نفت و گازکشور را ارزان نخواهیم فروخت و فکر می کنم اشکالی درپرداخت پول نفت به روپیه نباشد چرا که با دلار و ریال معادلسازی می گردد و ما ضرر نخواهیم کرد.

نماینده مردم فیروز آباد، فراشبند، قیر و کارزین درمجلس گفت: با سرمایه گذاری در میادین مشترک و میادین گازی داخلی و توسعه فازهای پارس جنوبی و تکمیل فازهایی که ۶۰ درصد آن پیشرفت کرده است می توان کمبود گاز در کشور را جبران کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.