تصادف با خانه خورشید در سیمافیلم

۱۰م دیماه ،

جام جم آنلاین: شش تله‌فیلم جدید در گروه‌های مختلف مرکز سیمافیلم در دست تولید است. «چه کسی از رونالدو می‌ترسد»، «سرور»، «تصادف»، «شاخه معرفت»، «صبح می‌رسد» و «تا کوچه‌های تنگ» از جمله این تله‌فیلم‌هاست. همچنین سیما‌فیلم دو مجموعه مستند «مستبصرین» و «خانه خورشید» را در دست تهیه دارد.

«چه کسی از رونالدو می‌ترسد» تله‌فیلمی است که در گروه اجتماعی سیمافیلم در مرحله نگارش است.

این فیلم دربارهٔ فردی به نام محسن رونالدو است که کارهای خلاف انجام می‌دهد و به همین دلیل به سه سال حبس محکوم می‌شود و به سبب خوش رفتاری بعد از گذشت دو سال و نیم از زندان آزاد می‌شود. این فرد یک فوتبالیست منزوی است که از زمان آزادی از زندان ماجراهای زیادی را به وجود می‌آورد.

نویسنده تله‌فیلم طنز «چه کسی از رونالدو می‌ترسد» طلا معتضدی است.

تله‌فیلم «سرور» به نویسندگی علی فیاض‌منش نیز در حال حاضر در مرکز سیمافیلم در حال نگارش است.

سعید ابوطالب قرار است این فیلمنامه را بازنویسی کند. «سرور» قصه زنی انقلابی است که در زمان انقلاب پسرش از خانه خارج می‌شود و دیگر برنمی‌گردد و سرور به جستجوی او می‌پردازد و ماجراهایی را به وجود می‌آورد. کارگردانی «سرور» را مازیار میری به عهده دارد و این تله‌فیلم در گروه علمی ـ فرهنگی سیمافیلم تولید می‌شود.

«تصادف» نیز عنوان تله‌فیلمی است که به مشکلات و دغدغه‌های یک زن و شوهر می‌پردازد که گرفتاری‌های روزمره میان آنها فاصله ایجاد کرده است، اما یک تصادف سبب می‌شود اتفاقات جدید و مثبتی برای این زوج رقم بخورد.. . حامد ابطحی و رویا خسرو نجدی نویسندگان فیلمنامه «تصادف» و رضا بهشتی کارگردان و امیرعباس کنی تهیه‌کننده این تله‌فیلم می باشند. حدیث میرامینی و هومن سیدی نیز از بازیگران «تصادف» می باشند.

فیلمنامه «شاخه معرفت» را تهمینه‌السادات مرتضوی نوشته است. این تله‌فیلم به اختلاف نسل‌ها می‌پردازد و کشمکش‌ها و ماجراهای یک دختر نوجوان با مادرش را محور داستان خود قرار داده است. علی جلیلوند تهیه‌کنندگی «شاخه معرفت» را به عهده دارد و این تله‌فیلم بزودی وارد مرحله پیش‌تولید می‌شود. «شاخه معرفت» در گروه دفاع مقدس سیمافیلم ساخته می‌شود.

«صبح می‌رسد» نیز عنوان تله‌فیلمی است که به نویسندگی سمیه شاطری ماجراهای پسر جوانی را روایت می‌کند که جرمی مرتکب شده و به زندان می‌افتد و تصمیم می‌گیرد که در زندان توبه کند.

وی پس از این‌که از زندان آزاد می‌شود باز در مسیر خلاف قرار می‌گیرد. فیلمنامه این تله‌فیلم آماده شده و علی جلیلوند آن را در گروه دفاع مقدس تهیه می‌کند.

فیلمنامه «تا کوچه‌های تنگ» را علی زرنگار نوشته است. این تله‌فیلم ماجرای دختری است که برای عمل جراحی زیبایی از شهرستان به تهران می‌آید و در اتوبوس خوابش می‌برد و زمانی که بیدار می‌شود متوجه می‌شود کیفش را دزدیده‌اند. علی جلیلوند این تله‌فیلم را برای گروه دفاع مقدس سیمافیلم تهیه کرده است.

«مستبصرین» مجموعه مستند چهار قسمتی است که موضوع آن دربارهٔ شخصیت‌های مشهور خارجی است که بتازگی مسلمان شده‌اند. این شخصیت‌ها از استادان دانشگاه و پژوهشگرانی بنام می باشند.

زهرا گنزالس، عبدالکریم پاز، گلن هاوزن و احمد حنیف شخصیت‌هایی می باشند که به دین اسلام گرویده‌اند. نگارش این مستند به عهده محمدامین پاک زمان است و حامد بامروت تهیه‌کنندگی کار را به عهده دارد. فضای این مستند گفت‌وگو محور است و بینندگان در طول مستند با این شخصیت‌ها و تجارب آنها آشنا می‌شوند.

مجموعه مستند ۱۳ قسمتی «خانه خورشید» نیز در حال ساخت در مرکز سیمافیلم است. این مستند به کارگردانی علی همراز به باورهای مذهبی از سنین کودکی می‌پردازد و سحر رضوی‌ابراهیمی تهیه‌کنندگی کار را به عهده دارد. این مستند اکنون در مرحله تصویربرداری است.(جام جم)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.