تصادف و ضربه به چشم باعث ایجاد دو بینی می شود

از جمله علل بروز دوبینی انواع تصادفات و ضربه ها به چشم خواهد بود.

دکتر علیرضا رجعتی حقی متخصص چشم پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مشکلات چشمی که بعضی از افراد با آن مواجه هستند دو بینی است. در واقع در تعریف دوبینی می توان گفت که فرد یک تصویر را عین هم ۲ تا می بیند گاهی ممکن است یک تصویر را واضح و دیگری را به صورت سایه ببیند ممکن است یک تصویر را در بالا و دیگری را در پایین ببیند. درواقع از یک تصویر دو تا می بیند.
 
رجعتی حقی ادامه داد: دو بینی یک موضوع بسیار مهم است که هم می توان در دوران کودکی و هم در دوران بزرگسالی ایجاد شود. اگر دو بینی در دوران کودکی ایجاد شود این مشکل بیش تر مربوطه به انحرافات چشمی است که این انحراف می تواند به سمت داخل و یا خارج باشد.
 
وی افزود: یک علت دیگر بروز دوبینی انواع تصادفات و یا ضربه به چشم است که فرد دچار دوبینی می شود.بعضی از بیماری های داخلی مانند دیابت و قند علل مهم دیگر دوبینی است.
 
بعضی از بیماری های مغزی شامل سکته های مغزی یا توده ها و تومورهای مغزی و یا آسیب های به اعصاب چشمی عامل ایجاد دو بینی است.
 
رجعتی حقی بیان کرد: برای درمان دوبینی اول تشخیص علت ایجاد شونده دوبینی را باید بررسی کرد و بعد براساس تشخیص آن شروع به درمان کرد.
 
وی توصیه کرد: برای درمان دو بینی هم می توان از درمان های دارویی بهره بود و هم از طریق عمل های جراحی به درمان دو بینی پرداخت.
 
انحراف چشمی در بیش تر موارد نیاز به عمل جراحی داشته و با عمل جراحی می توان انحراف را برطرف کرد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.