تصاویر:کنسرت‌های شب دوم جشنواره موسیقی فجر

۲۶ام بهمن ،

شبانگاه پنجشنبه ۲۶ بهمن در دومین شب جشنواره موسیقی فجر، تالار وحدت و سالن رودکی شاهد اجرای کنسرت‌های ارکستر سمفونیک آی سو و سه برنامه رسیتال پیانو بود.

ارکستر سمفونیک آی سو برنامه خود در جشنواره موسیقی فجر را در دو بخش به رهبری کریستین شولتز اتریشی و مازیار یونسی به صحنه آورد.

در بخش اول این کنسرت، سمفونی «دنیای نو» از دوبورژاک به رهبری کریستین شولتز اجرا شد.

بخش دوم این کنسرت به اجرای سومین موومان از «چهار قطعه برای ارکستر» اثر حامی حقیقی، «سوئیت دریای سیاه» از کریستین شولتز، «پانیس آنجلیکوس» اثر سزار فرانک و آخرین رکوئیم ساخته موتزارت اختصاص داشت.

برنامه ارکستر سمفونیک آی سو که از ۵ سال پیش با همکاری مجتمع همکاری‌های ایران و اتریش تشکیل شده است، در تالار پر از جمعیت وحدت برگزار شد.

کریستین شولتز که تنها دو روز پیش به ایران آمده بود، اجرایی موفق را پشت سر گذاشت و در پایان بخش اول کنسرت ارکستر سمفونیک آی سو به شدت مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

بخش استعدادهای درخشان بیست وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، پنج شنبه شب در تالار رودکی شاهد اجرای رسیتال ویلن و پیانو به نوازندگی تینا جامه‌گرمی و بهنام ابوالقاسم بود.

در این اجرا قطعاتی از آلگرو، کلود دبوسی و فردین خلعتبری نواخته شد. همچنین تینا جامه‌گرمی با اجرای یک قطعه‌ موسیقی روسی با عنوان «شب زیبا» یاد دو هنرمند جوان درگذشته عرصه موسیقی به نام‌های امیرحسین ملک و حامد مهاجر را گرامی داشت.

در این برنامه رسیتال پیانو، سه قطعه از ساخته‌های گوران با نام‌های «رویاهای یک کودک عقب مانده»، «مرثیه‌ای برای کشته شدگان جنگ‌ها» و «رنگ‌ها» به همراه اثری از عرفان وکیلی با عنوان «اندوه شب» به اجرا در آمد.

«ساعات ایرانی» اثر شارل کوچلن فرانسوی، یکی دیگر از قطعات اجرا شده در این رسیتال پیانو بود که اجرای آن مورد توجه و تشویق تماشاگران قرار گرفت.

منبع:خبرآنلاین


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.