تصاویری از نخستین صفحه کلید ضدآب

یک شرکت رایانه ای اقدام به عرضه صفحه کلیدی برای رایانه ها کرده که می توان بدون این که آسیبی به آن برسد، صفحه کلید را به طور کامل زیر شیر آب شستشو داد.

برای بسیاری از افراد که روزانه ساعات طولانی با رایانه کار می کنند این اتفاق افتاده است که لیوان چایی یا آب خود را روی صفحه کلید خود بریزند و نگران از کار افتادن آن باشند یا این که به جرمها و گرد و غباری نگاه کنند که لابه به لای کلیدها وجود دارد.

شرکت رایانه ای Logitech اعلام کرده است که صفحه کلید جدید خود که از آن با عنوان K310 یاد می کند با قیمت ۵۵ دلار عرضه کرده و دارای حفره هایی است که به سریع خشک شدن آن کمک می کند.

صفحه کلید K310 را بدون این که هیچ صدمه ای به آن وارد شود، می توان درون یک ظرف آب با عمق ۲۸ سانتیمتر قرار داد.

سوفی لو گون مدیر ارشد بخش موس و صفحه کلید در شرکت Logitech اظهار داشت: همه ما با لحظات غفلت موجب شده ای که لیوان چایی یا قهوه روی صلفحه کلید بریزد. از آنجا که این غفلتها ممکن است حتی با توجه و دقت زیاد هم ایجاد شوند، این شرکت صفحه کلید قابل شستشوی K310  را عرضه کرده تا با ظاهری جدید بتوان آن را هر از گاهی شستشو داد.

تاکنون چندین تحقیق جرمهای صفحه کلید در ادارات را مورد بررسی قرار داده اند.

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که صفحه کلید پنج برابر آلوده تر از توالت است و این نتایج در صفحه کلید تمام ادارات صدق می کند.

براساس تحقیقات دانشگاه آریزونا میز تحریر، صفحه کلید و موس داری میکروبهای متعددی هستند که از اکوسیستم خود پشتیبانی می کنند.

محققان دریافتند که میز تحریر دارای ۱۰ میلیون میکروب است و یک میز تحریر در ادارات در هر ۶ سانتیمتر مربع ۲۰ هزار و ۹۶۱ میکروب دارد.

تلفنهای روی میز بیش از ۲۵ هزار میکروب در هر ۶ سانتیمتر مربع ، صفحه کلید بیش از ۳ هزار میکروب و موس بیش از ۱۶۰۰ میکروب دارد.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.