تصمیم خالد مشعل جدی است

 به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خلیل الحیه شنبه گذشته در گفتگو با شبکه “الاقصی” خاطر نشان کرد که این جنبش سرگرم  تشکیل شورای مشورتی ویژه در همین زمینه است و بلافاصله پس از پایان دوره ریاست مشعل، جانشین وی را تعیین خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه خالد مشعل به نماد و الگویی فلسطینی در محافل عربی و بین المللی تبدیل شده است، افزود: مشعل حدود ۱۶ سال با رعایت امانت داری و به طور شفاف، ریاست دفتر سیاسی حماس را به عهده داشت و از محبت و جایگاه ویژه ای نزد برادران خود در این جنبش برخوردار است.

الحیه ضمن تاکید بر اینکه کسی بر سر تصاحب ریاست دفتر سیاسی حماس رقابت نمی کند، بلکه امکان تعیین هر کدام از رهبران حاضر در شورای مشورتی که از شروط لازم برخوردار باشند، وجود دارد، تشریح کرد که در صورت تشکیل شورای مشورتی، تمامی اعضای این شورا نامزد تصدی این پست خواهند بود.

وی تصریح کرد که حماس ده ها سال است که انتخابات خود را به طور طبیعی و سالم برگزار می کند و هم اکنون در تلاش برای تقویت جایگاه و افزایش محبوبیت خود نزد ملت فلسطین است.

خلیل الحیه تاکید کرد که حماس به منظور دفاع از برنامه های مقاومت، اصلاح و بازسازی زیرساخت های اداری ملت فلسطین و مبتنی بر قاعده بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین، در انتخابات مجلس قانونگذاری شرکت خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه جنبش حماس به هیچ وجه توافقنامه اسلو را نخواهد پذیرفت، خاطر نشان کرد که این جنبش ۶ سال پیش از طریق پیروزی در انتخابات به مشروعیت سیاسی و جهادی و دمکراتیک دست یافت.
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.