تصویب اساسنامه جایزه جهانی امام خمینی(ره) در شورای عالی انقلاب فرهنگی

تهران / واحد مرکزی خبر / فرهنگی /۰۲/۱۹
اساسنامه جایزه جهانی امام خمینی(ره) در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان جلسه هفتصد و یازدهم این شورا در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: این جایزه در دو بخش نظری و عملی به شخصیت های برجسته و پایه گذاران جریان های بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان تعلق خواهد گرفت.
محمدرضا مخبر دزفولی رویکردهای اساسی این جایزه را مبتنی و منبعث از اندیشه های حضرت امام(ره) دانست و افزود: دبیرخانه جایزه جهانی امام خمینی(ره) در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی استقرار خواهد داشت و سالانه به حداکثر دو نفر در هر بخش نظری و عملی اعطا خواهد شد.
وی گفت: این جایزه دارای یک شورای سیاستگذاری است که هفت نفر از اعضای آن به عنوان اعضای حقیقی در شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب خواهند شد و تعدادی از شخصیت ها از جمله وزیرعلوم،تحقیقات و فناوری ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ رئیس فرهنگستان علوم ؛ رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(ره) ؛ رئیس جامعه المصطفی ؛ رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب ؛ رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ؛ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دو نفر از روسای دانشگاه های کشور از اعضای حقیقی این شورای سیاستگذاری خواهند بود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهارداشت: این جایزه دارای یک شورای داوران است که اعضای آن از ۱۱ تا ۱۵ نفر از صاحب نظران و اندیشمندان برجسته و آشنا با اندیشه های امام خمینی(ره) خواهند بود.
مخبر دزفولی اضافه کرد: این داوران در هر دوره به پیشنهاد شورای سیاستگذاری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می شوند.
وی زمان برگزاری مراسم جایزه بزرگ امام خمینی(ره) را دوازدهم بهمن هر سال همزمان با سالگرد ورود حضرت امام به کشور و آغاز دهه فجر اعلام کرد و گفت: این مراسم با حضور شخصیت های برجسته علمی،فرهنگی،سیاسی و اجتماعی ایرانی و خارجی و با حضور رئیس جمهور برگزار می شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه، بررسی سند مهندسی فرهنگی و ادامه مباحث مرتبط با تحولات جمعیتی و مشوق های آن را از دیگر موضوعات جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی ذکر کرد و افزود: در جلسه شورا درباره افزایش نرخ باروری و تشویق خانواده ها به فرزند آوری، مشوق های حقوقی معیشتی، پشتیبانی، مادی و معنوی گفتگو شد و بندهایی نیز در این زمینه ها به تصویب رسید که مجموعه کامل این مشوق ها در آینده اعلام خواهد شد.
مخبر دزفولی افزود: بیمه زنان خانه دار و اعطای مرخصی به بانوانی که مشغول پرورش و تربیت نوزادشان هستند نیز از دستورات جلسه امشب شورا بود که مصوبات آن در آینده به صورت مفصل ارائه خواهد شد.
وی گفت: پیش از این سند راهبردی نخبگان توسط بنیاد ملی نخبگان و مشارکت جمعی از نخبگان و متخصصان تدوین شده بود که کلیات آن در جلسه امشب شورا ارائه شد.
مخبر دزفولی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرد مباحث مبسوط این سند ابتدا در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری و سپس در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نکات تکمیلی یا اصلاحی ارائه و سند تصویب شود.
صدا و تصویر دارد

IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.