/تصویری/نشست جهانی اقتصاد در اتیوپی گشایش یافت

تهران / واحد مرکزی خبر /اقتصادی/۰۲/۲۱
۰۰:۰۰:۰۰٫۰۰
بیست و دومین نشست جهانی اقتصاد با حضور رهبران سیاسی و کارشناسان امور اقتصادی از هفتاد کشور جهان در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی گشایش یافت.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر،در مراسم گشایش این نشست دونالد کابروکا رئیس بانک توسعه آفریقا گفت:در بسیاری از کشورها رشد اقتصادی را با میزان ذخایر نفت،گاز و مواد معدنی آنها تعبیر می کنند اما این بخش ها نمی توانند کار آفرینی قابل توجهی به همراه داشته باشند و چالشی که رهبران کشورهای آفریقایی با آن روبرو هستند چگونگی تبدیل ثروت های طبیعی به ارث رسیده است.
کوفی عنان دبیر کل پیشین سازمان ملل هم در این نشست گفت:ما باید جوانان را وارد سیاست کنیم و در حال حاضر نیازی مبرم به حضور آنها در امور سیاسی و حضور آنها در تصمیم گیری ها مشاهده می شود زیرا ما باید آنها را برای آینده آماده کنیم.
مونهلا هلاها رئیس شرکت توسعه صنعتی آفریقای جنوبی هم در حاشیه این نشست گفت:یکی از موضوعاتی که من دوست دارم درباره آن بحث شود تمرکز هر چه بیشتر بر روی بازسازی زیر ساخت های اقتصادی و توجه به تجارت ملی و بین المللی است.
گفتنی است در نشست جهانی اقتصاد در آدیس آبا با قرار است مسائلی از جمله رشد تجارت منطقه ای ،نقش بخش خصوصی و افزایش ظرفیت تجاری آفریقا مورد بررسی قرار گیرد.
۰۰:۰۱:۴۲٫۲۱

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.