تصویری/ محققان انگلیسی به دنبال مکملی جدید به عنوان مکمل پودرهای لباس شویی می باشند

۰۶م آذر ،

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۹/۰۶
۰۰:۰۰:۰۰٫۰۰
دو محقق انگلیسی مدعی شده ماده پاک کننده ای را تولید کرده اند که قابلیت آلودگی زدایی از هوای اطراف خود را دارد.
به گزارش مونیتورینگ خبرها خارجی واحد مرکزی خبر در تحقیق مشترکی که بین دانشگاه شفیلد و کالج مد در لندن صورت گرفته است ، دو محقق انگلیسی، یکی طراح سابق مد و دیگری شیمیدان می گویند به ترکیبی تازه و پاک کننده دست یافته اند که قابلیت پاک کردن هوای اطراف خود را نیز دارد و فراگیر شدن استفاده از این ماده پاک کننده در پودرهای لباس شویی به عنوان مکمل می تواند نقش چشمگیری در پاک کردن هوای اطراف داشته باشد.
تونی رایان مهندس شیمی در انگلیس می گوید زمانی به این طرح دست یافت که دانست برای رهایی از ناپاکی روی لباس های خود، باید به دنبال چیزی تازه باشد که در صورت برخورد مواد آلوده ، خاصیت آلودگی را از آنان بگیرد و اجازه کثیف شدن دوباره به لباس را ندهد ولی در نهایت دریافت می تواند با تولید ماده ای موسوم یه کاتکلو (Catclo) به عنوان مکمل بی ضرر در پودرهای لباس شویی می تواند خاصیتی در آن ایجاد کند که نانو ذرات ایجاد شده روی سطح لباس آلودگی را جذب کند.
به گفته وی زمانی که لباس های کاتالیست شده در محیط خارج قرار می گیرند، ذرات تیتانیوم در آن فعال می شوند و الکترون های روی ذرات آن را به حرکت در می آورند.
این امر سبب فعال شدن اکسیژن و جذب اسید نیتریک و اکسید نیتروژن به سوی خود می شوند.
محققان امیدوارند با فراگیر کردن استفاده از این مکمل به پودرهای لباس شویی ، افزون بر آسیبی که بعضی از این مکمل ها به لباس ها وارد می کنند جلوگیری شود ، تعریفی تازه از پاکیزگی را نیز ارائه کنند.
۰۰:۰۲:۵۴٫۱۰


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.