تصویب قطعنامه های جهانی مخابراتی با پیشنهاد ایران

۱۳م دیماه ،

به گزارش خبرنگار مهر، الزام به مطالعه در معرفی مارک اتحادیه جهانی مخابرات – ITU – در قالب قطعنامه ۷۶، درج مسائل امنیت و روش تست تجهیزات در گروه مطالعاتی ۱۱ و تثبیت جایگاه گروه مشورتی استاندارسازی (TSAG) از دستاوردهای حضور نمایندگان ایران در اجلاس مجمع جهانی استانداردسازی مخابرات (WTSA-12) بود.

در قطعنامه ۷۶ این اجلاس، دربارهٔ مارک ITU و تست‌های مطابقت و تعامل دوطرفه تجهیزات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات نظرات جمهوری اسلامی ایران تامین شد.

 

در این قطعنامه بر مطالعه معرفی مارک ITU تاکید شده تا از این طریق مشکلات نبودن تجهیزات و روشهای یکسان تست و عدم سازگاری و تطابق تولیدات کارخانجات مختلف حل شود.

 

درحال حاضر بسیاری از کشورهای درحال توسعه، تجهیزات و محصولات موردنیاز خود در حوزه ICT را از کشورهای مختلف خریداری می‌کنند که از نظر سازگاری این تجهیزات با استانداردهای بین‌المللی و میان‌کاری (interoperability) بین تجهیزات مخابراتی تولیدی کشورهای مختلف مشکلاتی وجود دارد که در نتیجه آن کشورهای درحال توسعه با محدودیت آزادی انتخاب محصول مواجه شده و یا برای فراهم‌کردن میان‌کاری بین این تجهیزات مختلف هزینه‌های بالائی را متحمل می‌شوند که تصویب قطعنامه ۷۶ در راستای حل این مشکلات بود.

 

در همین حال درج مسائل امنیت و روش تست تجهیزات در گروه مطالعاتی ۱۱ یکی دیگر از دستاوردهای اجلاس WTSA بود که با وجود فناوری‌های تازه اطلاعاتی و ارتباطی و اهمیت امنیت آن در کشورهای درحال توسعه، شش مورد از ملاحظات امنیتی در این حوزه با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران تصویب شد.

 

همچنین در این اجلاس، پیشنهاد ایران مبنی بر تثبیت جایگاه گروه مشورتی استانداردسازی (TSAG) و تعریف سیستم تعاملی آن با کمیته تازه تاسیس برای بررسی استراتژی و ساختار بخش استانداردسازی مخابرات تصویب شد.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.