تصویب مواد ۱ ،۲ و ۳ طرح ممنوعیت اشتغال به بیش ازیک شغل

۲۰م دیماه ،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز در ادامه بررسی طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل، مواد (۱) و (۲) آن را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر؛ بر اساس ماده (۱)، مدیران، رؤسا و کارکنان دستگاهها و نهادهای مشخص شده در این ماده و مؤسسات و شرکتهای وابسته به آنها نمی‌توانند در دستگاهها و نهادها بیش از یک شغل داشته باشند.
این مصوبه مدیران، رؤسا و کارکنان نهادها و دستگاههای اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری، دستگاهها و مؤسسات عمومی غیردولتی، شوراهای اسلامی شهر و نهادها و سازمانهایی را که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، دربرمی‌گیرد.
این حکم همچنین در مورد نمایندگی مجلس شورای اسلامی، وکالت دادگستری، تصدی و اشتغال در دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق، مسئولیتهای اجرایی و ستادی در دانشگاههای دولتی و غیردولتی، مشاوره حقوقی و مدیریت عامل یا عضویت در هیئت مدیره انواع شرکتها اعم از خصوصی و دولتی، مجری است.
بر اساس تبصره این ماده، شرکتهای تعاونی مسکن و مصرف ادارات و مؤسسات و سرپرستی موضوع ماده ۹۴ قانون خدمات کشوری از شمول حکم این ماده مستثنا می باشند.
طبق ماده (۲) طرح ممنوعیت اشتغال به بیش از یک شغل، تدریس و پژوهش در دانشگاهها و مؤسسات تحقیقاتی دارای مجوز از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شمول این قانون مستثناست.


همچنین بر اساس ماده (۳) این طرح که به تصویب رسید، منظور از شغل در این قانون تصدی هر نوع سمت مدیریتی اعم از سیاسی، حرفه ای و آموزشی، سمت قضایی، اجرایی و اداری، عضویت در هیئت مدیره و مدیریت عامل، مشاور و مشاور ارشد و سایرعناوین مشابه اعم از دائم و موقت، تمام وقت و پاره وقت و موظف و غیرموظف است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.