تصویرباطری یدکی جدید سونی قابل اتصال به همه تبلت ها و اسمارتفونها – اخبار فناوری

این باطری های فلت شکل، با فناوری موسوم به laminate ساخته شده و در چندین مدل مختلف عرضه می شود. دارای پورت یو اس بی بوده و با حجم ۷۰۰۰mAh می تواند تا سه بار به طور کامل اسمارتفون پر مصرف را تغذیه کرده و شارژ کامل کند. وزن این باطری یدکی ۱۹۸ گرم بوده و در ابعاد ۱۳۰ در ۷۰ در ۱۲ میلیمتر ساخته شده و با اغلب تبلت ها و اسمارتفونهای بازار سازگاری کامل دارد.

سونی می گوید مدل ۳۵۰۰mAH تا ۵۰۰ بار شارژ شده و جواب می دهد و می تواند تا ۱۳۰ دقیقه انرژی به یک اسمارتفون بدهد. همچنین خود این باطری ها بوسیله برق تا ۴ ساعت شارژشان فول شده و یا می توانید با یو اس بی تا ۸ ساعت آنرا به طور کامل شارژ کنید.

جین تومیهاری سخنگوی سونی با اشاره به رشد روزافزون بازار باطری تبلت و اسمارتفون پیش بینی کرد این نوع باطری اکسترنال می تواند مشکلات شارژ کردن ابزارها را در مواقع ضروری حل کند.

سونی دو مدل دیگر با حجم های ۳۵۰۰mAh و ۲۰۰۰mAh را نیز ساخته و راهی بازار می کند.

گفتنی است باطری آیفون ۵ فقط قدرتی معادل ۱۴۴۰mAh و گلگسی اس سه نیز ۲۱۰۰mAh دارد.

سونی هر چند در ساخت سایر ابزار معروف است، اما با فناوری laminate قصد دارد این بازار را در اختیار خود گیرد. ماه نوامبر این باطری ها در ژاپن با قیمت پایه بیش از ۳۰ دلار عرضه خواهد شد.

(یک آمپر ساعت (یا Ah،A·h،A h) یکایی از بار الکتریکی با زیر یکاهای میلی‌آمپر ساعت (mAh) و میلی‌آمپر ثانیه (mAs) است.هر آمپر ساعت با ۳۶۰۰ کولن (آمپر ثانیه) و با بار الکتریکی گذرنده بوسیله جریان ثابت ۱ آمپر در مدت ۱ ساعت برابر است.آمپر ساعت بیشتر برای اندازه‌گیری سامانه‌های الکتروشیمی مانند آبکاری و باتری بکار می‌رود.میلی‌آمپر ساعت (mAh یا mA·h) که همگانی‌تر از آمپر ساعت است، یک هزارم آمپر ساعت مقدار دارد.)

 

 

منبع: پی سی ورلد

۵۶۵۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.