تصویر رباتی که سالاد درست می‌کند!

۵شنبه ۱۱م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

محققان موسسه علوم و فناوری کره، ربات خانگی خود موسوم iبه CIROS را که قادر iبه درست نمودن سالاد است در نمایشگاه «ربات جهانی ۲۰۱۲» iبه نمایش گذاشتند.

فناوری ارائه شده نسخه سوم این نوع ربات از وقت آغاز طراحی آن در سال ۲۰۰۵ محسوب می‌شود.

ربات تازه iبه منظور انجام امور ساده منزل عرضه شده و قادر iبه درست نمودن سالاد با قاچ نمودن خیار و افزودن سس iبه آن است.

به گفته یکی از مقامات موسسه کره‌یی، این ربات همچنین می‌تواند اشیا معمولی و وسائل آشپزخانه از قبیل مایکروویو، سینک، یخچال و ماشین ظرفشویی را تشخیص دهد و iبه طور هوشمند در محیط اطراف خود حرکت کند.

هوش مصنوعی این فناوری نتیجه همکاری لابراتوارهای رباتیک واقع در چندین موسسه تراز اول کره است.

سر این ربات حاوی دوربین‌های برجسته‌بین و یک حسگر سه بعدی ۳D IR مشابه Microsoft Kinect است که از آن iبه منظور شناسایی اشیا iبهره می‌برد. افزون بر این، تشخیص قوی کلمات از طریق آرایه میکروفون ۱۲ قطعه آن میسر شده است.

ارتفاع ربات ۱۶۰سانمتی‌متر عنوان شده و حاوی وزن ۱۵۰ کیلوگرم است. ربات تازه iبه کمک قاعده چرخی خود قادر iبه حرکت نمودن در همهی جهات است.

این ابداع می‌تواند با کمک یابنده‌های لیزری و شش حسگر اولتراسونیک تعبیه شده در پیکره‌اش موانع را شناسایی و از برخورد با آن‌ها پرهیز کند.

دستان هوشمند آن قادر iبه نگه‌داشتن انواع مختلف اشیا و ابزار است. ربات همچنین می‌تواند یک ماشین ظرفشویی را iبه طور هوشمند بارگیری و تخلیه کند.

نسخه‌های پیشین این ربات فناوری قادر iبه ریختن آب میوه در لیوان و تحویل دادن آن‌ iبه مشتریان بر روی سینی بودند.

محققان هم‌اکنون در حال طراحی رباتی می باشند که قادر است همهی مراحل سرو نمودن از آماده نمودن تا چیدن غذا را اجرا کند. این امر نیازمند وقت است و پیشرفت‌ها در این زمینه کند اما پیوسته عنوان شده است.

محققان موسسه علوم و فناوری کره همچنین در حال طراحی یک ربات انسان‌نمای دوپا موسوم iبه KIBO و ربات‌های آموزشی جهت تعلیم دادن دروس انگلیسی iبه دانش‌آموزان می باشند.

نمایشگاه Robot World 2012 از ۲۵ تا ۲۸ اکتبر دایر بود و بسیاری از شرکت‌ها iبه منظور نمایش ربات‌های صنعتی، جاروبرقی‌های ربات، ربات‌های خدمات تجاری و اسباب‌بازی‌های آموزشی خود جذب آن شده بودند.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال iبه کلوب


تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.