تظاهرات در همبستگی با زندانیان سیاسی/ شکنجه گران باید محاکمه شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در پی آزادی “زینب الخواجه” دختر “عبدالهادی الخواجه” فعال بحرینی مردم این کشور با برپایی تظاهراتی آزادی تمام زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

زینب الخواجه که در تظاهرات مردمی در دسامبر بازداشت شده بود اخیرا پس از آزادی، مجددا به اتهام برپایی تجمع غیرقانونی بازداشت شده بود که هفته جاری پس از یک ماه بازداشت به قید ضمانت آزاد شد.

معترضان با سر دادن شعار لغو احکام صادره علیه شش نفر از افراد بازداشت شده در جریان تحولات بحرین را خواستار شدند. مسئولان رژیم آل خلیفه اوایل هفته جاری شش معترض را به اتهام همکاری با کشورهای خارجی علیه رژیم حاکم در بحرین به زندان محکوم کرد.

“عبدالرؤوف الشایب” و “علی مشیمع” پسر حسن مشیمع از رهبران مخالف بحرین از جمله این افراد هستند که حکم برخی از آنها ۱۵ سال زندان است.

تظاهرات کنندگان در شعارهای خود بر ضرورت استعفای نخست وزیر و کابینه وی تاکید و اعلام کردند تا زمانی که دولت منتخب مردمی تشکیل نشود و تحول دموکراتیک در کشور رخ ندهد به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

معترضان در عین حال بر ضرورت محاکمه شکنجه گران و ناقضان حقوق بشر در بحرین و اجرای توصیه های کمیته حقیقت یاب در این کشور تاکید کردند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.