تظاهرات ضدآمریکایی احزاب پاکستان وارد سومین مرحله شد

احزاب مذهبی و سیاسی پاکستان در ادامه تظاهرات ضد آمریکایی در سومین مرحله این تظاهرات در شهر پیشاور مرکز ایالت خیبر پختونخواه پاکستان راهپیمایی و تحصن می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ، شورای دفاع پاکستان در نخستین مرحله تظاهرات ضد آمریکایی از شهر لاهور تا اسلام آباد راهپیمایی و در مقابل پارلمان پاکستان تحصن کرد و در دومین مرحله دو روز پیش از شهر کویته بسوی منطقه مرزی چمن حرکت کرد و دیشب در مرز پاکستان با افغانستان در منطقه چمن تحصن کرد.
قرار است امروز در سومین مرحله شورای دفاع پاکستان در منطقه حیات آباد شهر پیشاور  راهپیمایی برگزار و فردا بسوی مرز طورخم پاکستان با افغانستان حرکت کند.  
 تظاهرات کنندگان در راههای منتهی به مرز پاکستان و افغانستان راهپیمایی می کنند تا از تردد کامیون های ناتو جلوگیری و نفرت خود را در مورد سیاست های آمریکا در منطقه و بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو ابراز کنند.
کامیونهای ناتو از  دو روز گذشته برای جلوگیری از حملات احتمالی تردد در مرزهای طورخم و چمن را  متوقف کردند.  
 تردد کامیون های تدارکاتی ناتو از دو مسیر مرزی پاکستان با افغانستان از طورخم در ایالت خیبر پختونخواه و چمن در بلوچستان پاکستان صورت می گیرد. پاکستان پس از هشت ماه این مسیر را به تازگی بازگشایی کرده است. آمریکا و پاکستان در حال تهیه متن یادداشت تفاهم در این زمینه هستند و در چند روز آینده آن را امضا خواهند کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.