تظاهرات مردم خشمگین مصر علیه عربستان/ سفیر سعودی باید اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان عربی ، دهها مصری با برپایی تظاهرات در برابر سفارت عربستان در قاهره به از سرگیری حکم شلاق زن مصری در عربستان اعتراض کردند.

تظاهرات کنندگان که بیشتر آنها از خانواده های بازداشت شدگان مصری در عربستان بودند شعارهایی علیه به جریان افتادن حکم ۵۰۰ ضربه شلاق “نجلاء یحیی وفا” سر دادند و خواستار برکناری “محمد کامل عمرو” وزیر خارجه و اخراج “احمد عبدالعزیز قطان” سفیر سعودی از مصر شدند.

این تظاهرات کنندگان شعار می دادند: مردم خواستار شلاق خوردن و اخراج سفیر سعودی هستند، ای دولتی ها از چه می ترسید؟ ما گفتیم کرامت می خواهیم ،شما چه کار کردید؟

یحیی وفا پدر نجلا در این باره می گوید: سعودی ها حکم دخترم را از سر گرفته اند و دخترم که هر ماه یکبار اجازه صحبت با وی را به ما می دهند در زندان “الملز” در ریاض دست به اعتصاب غذا زده است و در بحران شدید روحی و روانی به سر می برد.

وی افزود: ما همه راهها را امتحان کرده ایم و با وجود اینکه اتهامی علیه دخترم مطرح نشده است به علت اختلاف با شریکش که یک شاهزاده زن سعودی است مستوجب مجازات شناخته شده و دادگاه حکم شلاق وی را برای راضی کردن این شاهزاده به جریان انداخته است.

پدر نجلا بیان کرد: وکیل شاهزاده زن سعودی ما را تهدید کرده است که اگر نامی از  این شاهزاده در رسانه های برده شود نجلا تا ابد در زندانهای عربستان باقی می ماند.

وی افزود: دخترم برای رفع مشکل خود به دیوان مظالم عربستان رفته، به ملک عبدالله نامه نوشته، اما بی فایده بوده است.

شایان ذکر است که نجلا در سال ۲۰۰۷ شرکتی در عربستان دایر می کند که پس از مدتی با توجه به رونق شرکت وی یک شاهزاده سعودی با زن مصری شریک می شو،د اما پس از مدتی اختلافات میان آنها بالا می گیرد، شرکت نجلا تعطیل و وی در سال ۲۰۰۹ بازداشت می شود. در ۱۴ ژوئن سال گذشته نجلا وفا به پنج سال زندان و ۵۰۰ ضربه شلاق محکوم می شود. ۳۵۰ ضربه شلاق تاکنون به نجلا زده شده و ۱۵۰ شلاق دیگر باقی مانده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.